HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Yamaha RX-V461 för 3000kr

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Orpheus Posted - 2007/08/06 : 20:25:01
Hej!
Ska köpa min första hemmabioförstärkare och undrar om ovanstående förstärkare lämnar nått övrigt att önska till en nybörjare?

Tex hur funkar den med hdmi,finns det bild o ljud i den?

Som ni kanske märker är detta en djungel för mig men jag söker bra saker utan för mycket "lull-lull".

Blir jag nöjd med denna eller???

Tacksam för alla synpunkter
10   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Orpheus Posted - 2007/09/20 : 18:35:02
Sitter nu med 461:an,Celestion F10 som frontar o tillhörande center samt Audio pro qube som surrounder o en audiopro sub får fylla ut basen,
Detta blev ett mycket bra "nybörjarsystem"som låter helt ok för pengarna.

Dock så är det lite mycket buggar på 461 som tex går det ej att programera fjärren o menyerna är lite tråkiga.
Det finns ju egentigen som jäkla mycket inställningar som man inte använder.
En eloge till justeringen av systemet via den medföljande micken.

Patrik
Sten Posted - 2007/09/20 : 14:57:49
Tycker att du ska hoppa upp till modellen RX-V661. Dels för att den låter bättre och har fler in- & utgångar, bland annat HDMI.
whiskyman Posted - 2007/09/16 : 17:09:09
Den RX-V650 samt även Yamaha RX-V461 är inga hemmabioförstärkare hur mycket de än vill kalla det i reklamen. Det är receivrar dvs de innehåller även en radiodel som tar en del av produktionskakan.

Sedan om den lämnar något att önska hos en nybörjare tror jag inte är fallet, men jag tycker ändå att man bör hålla begreppen åtskilda.Jag skulle tro att du blir nöjd ja ,inte minst eftersom det största steget man tar inom hemmabio faktiskt är redan när man skaffar en receiver med högtalare istället för att använda tv:ns högtalare när man ser på film.
MvhKristofer
Orpheus Posted - 2007/08/07 : 11:07:02
tack för svaren,här kommer en länk rill den
http://www.inwarehouse.se/Product.aspx?prd=1223412&node=37
B-200 Posted - 2007/08/06 : 23:56:19
jag använder inte stärkaren som bildväxlare då jag finner att bilden blir sämre.
Kör direkt från bildkälla (dvd) till mottagare (projje eller TV)
Magils Posted - 2007/08/06 : 22:26:46
Nu har jag inte läst på om 461:an men jag misstänker att den kan agera växel även för bild dvs. inte bara ljud som förförstärkare med ingångväljare har. Vissa nyare stärkare kan också upp och ner konvertera bildsignal. så att du kan köra HDMI in och Component ut(ner), eller Composit in i och S-video ut..(Upp) ( Tror inte Yamaha hanterar SCART )
B-200 Posted - 2007/08/06 : 21:18:39
RGB scart.
center är alltid att föredra på denna drar det tyngsta lasset i en hembiosetup.
Orpheus Posted - 2007/08/06 : 21:15:01
tack för svaren.
men vad är det för snack om bildväxlar och sånt angående hdmi?

Vilket ger bäst bild till tjockisen (s-video eller scart)???
Patrik
Magils Posted - 2007/08/06 : 21:02:49
HDMI innehåller alltid ljud och bild, så om stärkaren är specad för det så borde det inte vara ngt problem. Men tjock-TV lär väl hantera Component i bästa fall.

Det som händer är att du får köra med en "Fantomcenter" dvs. center-signalen matas ut via frontarna, något som hembiostärkaren ordnar och man sätter "NONE" på CTR. Många hävdar att det blir bäst så och att detta ger bäst ljud. Jag kör så via en RX-V650 men är inte alltid helt nöjd med hur den sköter det.
Orpheus Posted - 2007/08/06 : 20:25:49
Lite om mina tankar om mitt kommande system.

Idag har jag ett par Audio pro qube som jag tänker använda som bakkanaler.

Som frontar tänker jag mig ett par beggagnade Audio pro black pearl o sedan finns det sedan tidigare en Audio pro sub.

Tjock tv finnes o det är det sista som byts ut.

Som det är idag finns det ej plats för en center,vad händer med ljudet?????

Synpunkter på detta????


Vetgerige Patrik

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000