HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Brusan+B&O=sant

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
rolnor Posted - 2007/07/28 : 17:29:25
Fick hem min Beovision 9. Har Beolab 5 som frontar och Beolab 3 som bakhögtalare. Första Blu-ray skivan som jag matade min Sony BDP-1SE var Bruce Springsteen Live in Dublin. Vilken live-känsla, förstod inte först vad som hände med mej, men sen insåg jag att jag stod längst fram i publiken, kunde känna svettlukten från Brusans skjorta, djävlar vilken närvaro... Matade in Resident Evil och krämade ganska rejält, när t.ex. en bil kraschar så känns det som om man sitter i bilen, man blir RÄDD!!! Enda nackdelen så här långt är att jag tycker att kontrasten är lite dålig, den står i ett ljust rum så det är väl en del av förklaringen. Bilden blir bättre med
Full-HD, men man kan nog ifrågasätta om det är värt pengarna, om jag ska vara ärlig... Jag skulle ge 10/10 för ljudet och 7/10 för bilden (borde vara mer för dom pengarna). Tyvärr så fick jag fel, en
region 1 skiva med Purple Rain, så den kan jag inte titta på, skit, det hade jag sett fram emot... På det hela stora är jag mycket nöjd!
3   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Stickan Posted - 2007/07/29 : 11:25:58
Där ser man, har ju själv jämfört lite på min praktikplats och full-hd är läckert faktiskt.
Digitalsändning till en plattis är bara det mycket bättre än "vanlig" tv.
rolnor Posted - 2007/07/29 : 11:19:37
Edit;Tog bort mitt tidigare inlägg, har jämfört nu fram och tillbaka, Blu-ray vs "vanlig" TV och det är stor skillnad, man ser t.ex. ansikten på några meters håll mycket klarare med HD och på närbilder ser man varje svettdroppe i Brusans ansiktet, går man nära skärmen så ser man inte pixlarna som man annars gör...Kontentan är att allt ser (självklart) verkligare ut i Full-HD. En kul funktion i min Sony-Blu-ray spelare är att man kan öka det dynamiska omfånget på ljudet, drog det genast på "max". Synd att det inte finns fler HD-titlar att köpa ännu... Får väl köpa en region-USA spelare också, har dock inte så mycket pengar kvar
Stickan Posted - 2007/07/28 : 19:37:18
Är ju gött med närvarokänslan men lite tråkigare med bildkvaliteten.
Kan det vara så att Blu-ray och HD-DVD är lite av en besvikelse?
Hmmm......återstår att se, då klarar man sig mycket långt med "bara" HD-Ready skärm och "normal" dvd-spelare med uppskalning i så fall.
Med HDMI-utgång naturligtvis.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000