HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Då rullar det på med SB nu

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Zalve Posted - 2007/06/01 : 09:47:21


Inte speciellt mycket problem,,, Nån IP krock bara, sen fungerade det faktiskt ganska enkelt.

Så nu är det bara lilla problemet med Lagringsplats.
Får nog bli en NAS till att börja med.


Nån som har provat en USB-Wlan sak i SBn`?
18   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
tommypeters Posted - 2007/06/19 : 12:26:46
Det kommer ju snabbare NAS hela tiden, men en NAS som till slut blir lika snabb och lika rymlig som en dator får väl samma nackdelar som en dator - strömförbrukning & oljud.

Min Synology DS-106 från förra året funkar OK, men "Full rescan" av all musik tar mycket lång tid och webinterfacet blir segt. Men man använder normalt fjärren istället, och då är det OK (inte mer). DS-106 har 64MB RAM och en 266MHz PPC, årets modell DS107+.128 har 128MB RAM och en 500MHz Marvell processor vilket kan räcka till.
Ayn Posted - 2007/06/16 : 23:52:46
Det långsamma med att köra från en NAS är att det blir segt att bläddra i menyerna och så, eftersom NAS:en inte har nån särskilt fet processor. Hur stora de problemen egentligen är vet jag inte själv tyvärr.
Zalve Posted - 2007/06/15 : 21:58:22
SÅnt finns det väl kabel för. En för med laptop, är att man KAN flytta dem,,,
konraqu Posted - 2007/06/15 : 20:07:07
Det är inte det som är problemet, det är när man rippar till flac, det tar sån tid att kopiera över CD-skivorna över det trådlösa!
Zalve Posted - 2007/06/15 : 15:27:56
Slimserver blir nog kvar på laptopen den närmaste tiden
En musikserver skulle iofs kunna bli aktuell,,,


Det fungerar bra via W-lan från latopen (11Mb) och det borde väl en NAS klara av att leverera...
Björn-Ola Posted - 2007/06/15 : 13:04:13
Funkar det här med NAS? Läser hela tiden om att det blir lååångsaaamt.
tommypeters Posted - 2007/06/15 : 12:06:24
Jo, men ska SlimServer också i fortsättningen köras på laptopen - men musiken läggas på en extern HD? Annars behöver du ju en NAS som kan köra SlimServer.

Ska SlimServer gå på laptopen är det fortfarande bäst att koppla den externa HDn till den via USB.
Zalve Posted - 2007/06/15 : 11:31:37
Slimserver körs idag från Min laptop, ingen optimal lösning (med musik på)
Därför ska det till Externa diskar till.
Tänkte slippa dra kabel ner till källaren (och borra i parketten)
tommypeters Posted - 2007/06/15 : 11:26:17
Varför en extern HD med WLAN? Kör du inte SlimServer på en dator? Koppla då den externa hårddisken till den, via USB. Man ska inte vara mer trådlös än nödvändigt.
konraqu Posted - 2007/06/03 : 19:53:05
Det behövs inte att köra Softsqueeze innan. Installera bara slimservern på din server, börja rippa skivor, använd EAC, ställ in enligt anvisningarna på sajten. Du ser ju om slimservern fungerar via webgränssnittet. Det finns massor att göra innan underverket kommer!
Zalve Posted - 2007/06/03 : 09:48:27
Är nog något som varje som tänkte köpa sig en Sb, att köra softsqueeze hemma, innan SBn kommer hem.
Får nog ta ett snack med dig Martin, en dag,, Finns någ mycket att lära om SB
Martin.M Posted - 2007/06/02 : 22:04:23
Du kan annars ladda hem softsqueeze, funkar på samma sätt
berglund Posted - 2007/06/02 : 21:38:11
Nu hinner jag nog inte i helgen men det skall bli kuil att komma över och se vad denna omtalade pryl kan åstakomma.
Zalve Posted - 2007/06/02 : 16:55:40
Det var den externa HD som jag tänkte sätta en USB-Wlan på..
Måste kolla vilka SB jag köpte.
Peg Posted - 2007/06/02 : 15:17:56
Aha om du menar att köra en sån där i servern så ska väl det funka men du bör nog kolla att det är en USB2 och 54 mbits variant annars kan det nog blir för slött.
Ayn Posted - 2007/06/01 : 12:13:11
Hmm? Dels har ju Squeezeboxen eget wlan-kort inbyggt (såvida du köpt den trådlösa varianten dvs), dels finns det ingen USB-port på den...
Zalve Posted - 2007/06/01 : 11:40:40
Ett W-lan som sitter på USBkontakt.



Så man slipper ytterligare en kabel till SBn. Just nu har jag ngo 30st kablar bakom TV/anläggningen och ytterligare en är nog inte uppskattat.
Peg Posted - 2007/06/01 : 10:49:30
Hmm du kom alltså loss från zappandet i sweetspot för att posta på hifi forum - Är det något fel på den ?

Förstod inte riktigt vad du menar med "USB-Wlan sak i SB'n" men jag har nog inte provat det

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000