HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Problem med Slimserver/IE 7 *problemet löst!*

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Jonas Posted - 2007/05/16 : 17:05:03
Hej på er hackers!
Jag kör en SB3 trådlöst via min Linksys router vilket har funkat fint ända tills jag häromdan installerade nya Explorer 7. Sen dess går det inte riktigt som jag vill...
När man startar datorn och drar igång Slimserver går det fint att sätta igång och spela ex en playlist men i Slimserver visas endast den första låten i playlisten. Det går att hoppa till nästa låt osv men fönstret i Slimserver uppdateras inte. Dessutom slocknar displayen på SB:n trots att den fortsätter att spela. När man kommit så långt och trycker på F5 i slimserver för att försöka uppdatera händer ingenting. Höger fönster (med låtlista mm) försvinner helt och den står bara och tuggar.
Jag antar att allt har att göra med nån säkerthetskonflikt eller nåt, men vad???
Jag blir tokig. Sånt här ska ju bara funka ju? Ska jag avinstallera Slimserver och installera det igen, eller vet nån vilka inställningar som krävs?

Jag vore mycket tacksam för hjälp...
18   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Peg Posted - 2007/09/19 : 10:47:16
Grattis !

Antivirus är tyvärr inte helt smärtfria använda men ont skall med ont fördrivas
Jonas Posted - 2007/09/19 : 07:41:42
Jag kom på att jag läst på Slimdevices forum att Slimserver inte vill funka ihop med McAfee antivirus. Sagt och gjort, jag avinstallerade McAfee och laddade ner Avast istället. Nu funkar allt som det ska igen!
Tack för alla tips dock! Om jag får ork nån gång i höst ska jag ta och formatera burken och snygga till lite ändå.
ud Posted - 2007/09/08 : 20:14:09
Du kan ju prova att avinstallera IE7 och se om problemet försvinner.

Om du behöver installera om datorn kan du höra av dig till DELL support
och få en skiva (+ skivor med drivare mm.) Är det garanti på maskinen så
är dom aldrig knussliga utan skickar skivor. Du borde fått med skivor från
början.
Peg Posted - 2007/08/24 : 17:13:15
Det verkar finnas en 6.5.4 sen den 15:e så prova att installera den.
Ayn Posted - 2007/08/21 : 10:08:07
Är det inte bäst att ställa frågan på det forum hos Slimdevices som redan nämnts? Där hänger ju själva folket som utvecklar produkten.
CC Posted - 2007/08/21 : 09:55:00
"Jag har tillochmed funderat på en format C: men jag har en dell-dator och vet inte hur jag ska få lagt in XP igen efteråt eftersom jag inte fick med nån XP-skiva. Jag köpte dock en licens men det man får är bara siffrorna och alltså ingen skiva..."

En kopia på en Xp-skiva är inte något problem, det viktiga är att du har serienummret! Antingen laddar du ner skvan från nätet eller pröva kontakta MS och be om att få en xp-kopia evtersom du redan har serienummret. Vilket som är lättast är upp till dig.

Jag vet inte vad för problem du har med IE7 (kör den inte själv på musikservern) men som alltid när man installerar IE så intregerar den sig i allt och det kan vara svårt att få bort den helt.
Men har du prövat att återställa din dator med hjälp utav "systemåterställningen" som vanligtvis finns under "program, tillbehör, systemverktyg, systemåterställning"? Testa att backa tillbaka till den tiden innan du intalerade IE7 och se om det hjälper. Annars så är det lättaste att blåsa om burken...
Jonas Posted - 2007/08/21 : 09:51:30
Mmmm... Det är väl fan att det aldrig kan funka 100% så fort det är datorer inblandat. Och funkar det fint en stund kan man ge sig fan på att rätt som det är, helt utan förvarning, skiter sig allting...
Vox Posted - 2007/08/21 : 08:43:20
Spela musiken från en cd- eller vinylspelare så slipper du datarelaterade problem.
Jonas Posted - 2007/08/21 : 08:24:17
Hej. Näe Zalve, jag har letat rätt mycket på slimdevices forum men inte hittat nåt liknande. Jag funderar fortfarande på vad jag ska hitta på... Jag menar, det måste ju kunna funka ihop med IE7. Jag är nog inte den ende i världen som kör slimserver ihop med IE7?

/Jonas
Zalve Posted - 2007/08/17 : 17:58:06
Skippa uppdraderingen till IE7, eller ring MS support.
Det verkar ju som det är redan "fel"

Ingen annan på http://forums.slimdevices.com som har haft nåt liknande fel ?
Mattias Posted - 2007/08/17 : 16:28:05

Klurigt detta!
Du har provat installera om slimserver antar jag. För 6.5.3 är väl den senast släppet om jag minns rätt.

Har fått installera om Slimserver några gånger vid olika konstigheter. Senast idag faktiskt.

/Mattias
Jonas Posted - 2007/08/17 : 10:11:51
Problemet är fortfarane ej löst är jag rädd. Det är samma symptom oavsett om jag kör Explorer eller Firefox. Problemet kan beskrivas som följande:
Om jag startar datorn så SB:n får kontakt med Slimserver (SS) funkar allt fint så länge jag inte öppnar SS i datorn. Gör man det och utför nån åtgärd (typ byter låt från datorn eller försöker bläddra fram en annan artist från datorn) fuckar det upp det mesta. SB:n fortsätter att spela, men displayen blir mörk. Bakgrundsbilden (spektrumanalysatorn) visas fortfarande, men "Nu spelas"-infon försvinner. Man kan hoppa fram en låt men inte bläddra artister eller nåt annat.
Allt detta händer alltså så fort man försöker styra nåt från datorn i SS.
En annan skum grej är att jag inte lyckas söka igenom musikmappen för ny eller ändrad musik, utan jag måste varje gång jag lagt in nåt nytt tömma hela mappen och söka på nytt. Dessutom har jag tappat det käcka med "Various artists". Alla artister som finns med på något album i samlingen hänger med när man bläddrar artister. Så var det inte tidigare, utan då funkade det fint och alla skivor med olika artister hamnade under "Various artists" i bläddringen. Jag har angivit i SS att dessa skivor ska visas som Varios artists men det hjälper inte. Det blir ganska jobbigt att bläddra igenom massor av artister, inte för att jag har jättemånga samlingsalbum, utan för att jag har lagt in alla 80 av High Fidelitys referens-skivor vilka innehåller en jävla massa olika arister och kompositörer och grejer...

Allt ovanstående har visat sig efter att jag installerade IE7, och jag misstänker att det har med nån säkerhetsdetalj eller nåt annat att göra men jag kan bara inte förstå vad.

Snälla hjälp mig innan jag blir galen. Jag har tillochmed funderat på en format C: men jag har en dell-dator och vet inte hur jag ska få lagt in XP igen efteråt eftersom jag inte fick med nån XP-skiva. Jag köpte dock en licens men det man får är bara siffrorna och alltså ingen skiva...
Förresten kör jag med Slimserver 6.5.3 om det är av intresse.
Jonas Posted - 2007/05/20 : 21:26:03
Problemet är löst.
Jag angav Firefox som standard-webläsare vilket fixade biffen. Det känns dock inte som en slutgiltig lösning även om Slimserver nu funkar igen, eftersom det i IE7 antagligen finns nåt som gör att Slimserver inte får kontakt med datorn. Eller nåt. Jag har för mig att IE7 gjorde nåt med inställningarna för intranätet som kanske fuckade upp det hela. Hursomhelst så får det vara för tillfället, jag får väl köra Firefox tills vidare. Jag har nämligen inte tid att fixa med sånt här eftersom jag håller på att renovera köket som jag gärna vill få klart. Nu...
Tack för hjälpen iaf!
Peg Posted - 2007/05/20 : 00:10:02
localhost är internet adressen för ens egen dator. Altså väntar datorn på sig själv :)

Det är svårt att gissa på vad det kan vara men det här låter likt:

http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=33448

I så fall klantade sig microsoft och du fick en uppdatering med extra knas och måste uppdatera uppdateringen.
Jonas Posted - 2007/05/19 : 17:05:01
Undrar vad det innebär att "Väntar på localhost" nere i vänster hörn. Där står den och tuggar...
Jonas Posted - 2007/05/17 : 18:10:35
Jag har prövat även med Firefox (2.0.0.3) men det vill sig inte i alla fall. "Väntar på lokalhost" står det nere i hörnet...
Va faan... Det stör mig så otroligt att grejorna inte bara fungerar. Förr när man var tvungen att kunna en del för att få en dator att göra det man ville lärde man sig ju per automatik en hel del, men nu för tiden när man förväntar sig att allt ska funka PnP så innebär ju det att man degraderas som datoranvändare. Så känns det iaf i mitt fall. Man blir helt lamslagen så fort nåt inte funkar som man vill.
Lyckligtvis brukar det alltid finnas en massa folk därute som kan mer än en själv. Var är ni? Kom igen nu, jag vill ju ha igång min SB! Det tar ju en evighet att gå till skivhyllan, välja ut en skiva, ta ut den och gå med den till den användarovänliga dvd-spelaren osv. Eller hur? Man vill ju bara trycka på ett par knappar.

Så nu har jag skrivit av mig lite...
rip59 Posted - 2007/05/17 : 17:13:28
Jag kör fremst med Firefox (2.0.0.3) Men då och då med IE7, om jag kör med IE7 kan den inte selv följa med i låt-listan men det kan Firefoxen utan problem, jag kör med XP.


Rip
Peg Posted - 2007/05/16 : 18:05:23
Prova firefox och se om det funkar med den. Om det inte funkar då heller så kan du börja leta fel relaterade till IE7 annars är felet någon annanstans.

http://www.mozilla.com/firefox/


HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000