HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Tips om dvd receciver önskas

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Bland Posted - 2007/05/12 : 18:07:36
Hej,

Som många lite äldre hifi rävar kan jag INGET om sk. hemmabio. Däremot vill jag ha en DVD-recevier till landet (jo film är kul). Jag känner till två stycken apparater Nad L73 och en Teac modell. Prismässigt ligger dessa två bra till så där är jag nöjd. Det som stör mig med Nad maskinen är att den är fem kanalig (?). Jag kommer endast att köra två kanaler. Teac modellen har jag aldrig sett, och vet inget om den. Högtalarna som skall drivas är tröga (äldre BBC monitorer), men jag förväntar mig inte något perfekt ljud och drivning. Utan jag vill se på film, lyssna på radio och ha lite musik därute! Har ni några tips på någon hygglig dvd-recevier som skulle kunna passa?
2   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
OcA Posted - 2007/05/15 : 11:40:23
Med trögdrivna, menar du låg impedans eller låg känslighet? Effekter i låga impedanser är inte att räkna med på dessa billiga allt-i-ett burkar. Känsligheten är ju en annan femma...

Risken finns att recievern kommer slå på skyddskretsarna om högtalarna har väldigt låg impedans och det är ju inget kul... Skulle defenitivt kolla upp hur effekterna ligger till i recievern i låga impedanser om det är det som är kruxet. Annars är det ju bara att vara medveten om att du kanske inte kan spela hur högt som helst om du har låg känslighet på burkarna.

Finns mängder med alternativ att kolla på. Denon har visst en modell som ska funka riktigt bra också! Fanns ett stortest för ett tag sedan om just dessa maskiner i Hifi och Musik. Kanske kan ge en fingervisning om var du ska leta?
Stickan Posted - 2007/05/12 : 18:56:15
http://se.pricerunner.com/pi/34-919104/Stereopaket/Sony-CMT-DF1-produktinformation

http://se.pricerunner.com/pi/34-692335/Stereopaket/Yamaha-E-810-produktinformation

http://se.pricerunner.com/pi/34-576194/Stereopaket/Kenwood-AX-7-produktinformation

Det var några i alla fall.


HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.08 sekunder. Snitz Forums 2000