HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Mitt bibliotek uppdateras inte till Squeezeboxen

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
j0akim Posted - 2007/05/03 : 20:51:48
Jag har lagt till och tagit bort massa musik på min hårddisk och gjort en "clear and rescan" sökning x antal gånger. Problemet är att vissa skivor aldrig kommer fram. Jag har tex lagt in Arcade fires nya skiva, men denna vägrar dyka upp...

Har någon av er varit med om liknande problem? hur gör man för att lösa det?
14   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
j0akim Posted - 2007/05/07 : 20:44:44
Själv synkar jag inte mitt arkiv med Itunes utan direkt på hårddisken. Det kanske har något med det att göra... Frågan är vad..
Peg Posted - 2007/05/07 : 15:58:00
Man taggar genom att använda en tag editor.

Gå till tex www.download.com och sök på id3 eller gå till "Audio & Video Software"/"Music Management" och hitta någon där.


Björn-Ola Posted - 2007/05/07 : 12:15:40
Nej, jag känner inte igen det där.
Jag rippar musiken som vanligt i iTunes. Slim Server har jag ställt in att den ska uppdatera från iTunes bibliotek.
Även låtlistor som jag gör i iTunes.
j0akim Posted - 2007/05/06 : 19:51:34
Björn-Ola> Du har alltså ingen mapp som heter "new music" som musiken läggs i?
Björn-Ola Posted - 2007/05/06 : 08:01:24
Jag kör också med iTunes och Slim Server uppdaterar allt. Inga problem.
ljud Posted - 2007/05/05 : 16:48:12
Kör också iTunes, men allt funkar tyvärr inte..
j0akim Posted - 2007/05/05 : 11:27:59
Jag har gjort alla mina rippningar med Itunes vilket har funkat klockrent. Även denna gång har det gjort det, så jag förstår inte varför de inte hamnar på rätt "ställe"...
Piggen Posted - 2007/05/05 : 11:00:06
Med ett "tag"-program sätter man namn, titlar etc på musiken. Det finns massor med program för detta. Jag använder "Tag&Rename".
Öppna musiken som inte hittas/hamnar rätt med ett sådant program och kolla hur den är taggad.
j0akim Posted - 2007/05/04 : 18:53:53
skummt.. ok vet någon lösningen på problemet så var sjyssta och hjälp till..
ljud Posted - 2007/05/04 : 18:14:43
Har exakt samma problem, vissa saker vägrar dyka upp. Dom syns bara i "musik mappen". Hur taggar man?
tommypeters Posted - 2007/05/04 : 13:49:47
"New Music" är bara för att lättare hitta den senast inlagda musiken, den ska finnas på annan plats också. Förmodligen fel på någon tag.
j0akim Posted - 2007/05/04 : 11:49:38
Nu har jag letat och till slut hittat filerna under en meny som heter "new music", hur gör man för att få all musik att hamna i "browse" biblioteket direkt?
Ayn Posted - 2007/05/04 : 08:54:30
När jag haft dylika problem har det berott på att SlimServer inte haft rättigheter att komma in i katalogen. Kör du SlimServer som en annan användare än dig själv, och finns det restriktioner på läsrättigheterna för katalogerna?
Peg Posted - 2007/05/04 : 00:21:43
Har du kollat om filerna har blivit taggade ordentligt med artis och album ?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000