HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 hemabioljud förslag å bilder

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Dr_bosse Posted - 2007/04/12 : 01:00:25
hej jag är en kille på 28 år å gillar hemabioljud jag vill veta lite mer om bioljud om ni kan hjälpa mig med de hur man ska få till ett bra system...

Hälsningar Daniel N

Flyttade till flerkanals hifi där den hör hemma/Mayday
14   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Dr_bosse Posted - 2007/04/12 : 18:16:23
jo då jag ska börja bygga så fort jag får matrial till min högtalare dom kommer de bilder från början till slut
johan.björklund Posted - 2007/04/12 : 18:08:54
Bilder gillar vi så bygg på bara

Kan du göra Höger - Vänster - Center identiska så vinner du JÄTTE mycket på helheten !
Dr_bosse Posted - 2007/04/12 : 17:50:21
oki johan jag ska ju bygga eget jag? de kommer bilder när jag börjar med bygget :)
johan.björklund Posted - 2007/04/12 : 17:43:12
Mitt räcker mer än väl
Specar är jag inte mycket för men THX Ultra betyder en heldel när det kommer till ljudtryck utan dist o hur mycket suben pallar.
Att ha 3 identiska front/center är i mina öron ett krav o en rejälsub likaså. Val av bakhögtalare beror lite på hur rummet ser ut.

Nu hade jag väl lite flax när jag hittade det här på Hifimagasinet men det är bara att ha is i magen.

Edit
Mer text
Dr_bosse Posted - 2007/04/12 : 17:38:11
bägges menar jag är de bra ljud eller
B-200 Posted - 2007/04/12 : 17:10:34
vems system menar du johans eller mitt?
Dr_bosse Posted - 2007/04/12 : 17:04:02
de är nog ett jäkla ljud på dig system eller är de inte de?
johan.björklund Posted - 2007/04/12 : 16:55:33
Om inte beg är ett hinder så kan du göra riktiga klipp !
Innan kombinerade jag hembion med 2 kanals sen lade jag ner hembio helt. När frugan ville ha hem ett mindre system så letade jag bara på beg o hittade det som här http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=10823&whichpage=7

Jag gav 10K för ett system som kostade över 40K nytt o det är 6 år gammalt. Klarar att fylla ett 40 kvm stort rum med välljud

Edit
Stavfel
B-200 Posted - 2007/04/12 : 16:42:07
varsågod, bilder på mitt system:

http://www.minhembio.com/asimov66
Dr_bosse Posted - 2007/04/12 : 16:12:03
ja de räker med 5.1 ljud är de nån som har bilder på sit hemasystem vill görna se lite billder
ljud Posted - 2007/04/12 : 13:47:43
quote:
rumet är 34kvadrat de får väl inte kosta allt för mycket
Ja, hur mycket är det det då? om du lyssnar mycket på musik så skulle jag satsa på ett par bra frontar LR och kanske C. Ska man kör med Center så ska den vara minst lika bra som L och R och , förstås samma märke, helst samma modell. Som surrounder skulle jag skaffa högtalare med bra spridning, lite beroende på hur du sitter i förhållande till bakkanalerna. Dessutom är subben ett viktig del av ett biosystem, då allt ljud under 80hz förmodligen kommer spelas upp i den.

Om jag själv skulle satsa på endast hemmabio, så skulle jag köpa en hemmabio-processor/försteg och skaffa något av genelecs system. Tycker det är konstigt att inte fler hemmabiomänniskor har gjort detta. Det är riktigt bra krut i dom grejerna.
B-200 Posted - 2007/04/12 : 13:47:04
vad är inte för mycket?

5.1 6.1 eller 7.1?
hdmi eller inte viktigt?
sub eller inte?
vad skall ingå i systemet ?
krav på ljud?
Dr_bosse Posted - 2007/04/12 : 13:11:41
rumet är 34kvadrat de får väl inte kosta allt för mycket
johan.björklund Posted - 2007/04/12 : 06:27:56
Första frågan blir, vad får det kosta o hur stort är rummet

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.26 sekunder. Snitz Forums 2000