HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Fräckt med hembio

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Stickan Posted - 2007/03/15 : 20:56:18
Har precis sett "Men in black" på min billiga anläggning.
Blir förvånad över hur bra det låter, det måste inte vara highend för att det skall låta bra.
Surround-sound är fräckt!!
15   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
KingX Posted - 2007/03/16 : 17:30:34
ryst: oh ja... Spelen idag (lär låta underbart i framtida ps3 spel också) är juh verkligen ett steg i rätt riktning!
Blir en helt annan upplevelse nu..

ljud: ja det kan nog vara sant det där.. Själv är jag mkt för ett riktigt fett mixat DTS spår...
Så jag vätnar iverigt på att få höra ngn film i det där nya formatet DTS HD..
De få som har haft chansnen o testa ett sådant spår påstår juh att det e en helt otrolig upplevelse...24mbit/s mot dvd's 1.5mbit/s...
ljud Posted - 2007/03/16 : 15:55:17
Dessutom tror jag att filmljudet drar mot att det mixas mer för hemmabio än för riktig bio, vilket är både på gott och ont. Jag tror att vissa filmer redan har en speciell "hemma mix" med en aning mindre dynamik, det är det tråkiga. Det roliga är att filmerna kan ta för sig mer i mellanregistret, vilket man är väldigt försiktig med när det ska spelas upp i halvkassa hornhögtalare. Saker runt 3 hz kan bli riktigt otrevligt i biosammanhang.
ryst Posted - 2007/03/16 : 14:48:03
Inte bara film, utan spela spel på xbox360 i multikanal är hur kul som helst
j0akim Posted - 2007/03/16 : 14:35:53
Hemmabio är grymmt! själv kör jag med 5.1, primare, velodyne och martin logan, funkar klockrent. ett jävla tryck i filmer rent ut sagt :)
KingX Posted - 2007/03/16 : 13:58:43
Euphonic: ja jag kör själv med 5.1 uppsättning då det endast är fåtal filmer som levereras i ex. 6.1 (DTS ES) eller vad det heter..
Dock så blir det väll lite andra bullar när det gäller DTS HD formaten osv som är äkta 7.1. DOck som du skriver.. i mindre rum (som de flesta nog ändå har sin hembio i) så känns det rätt onödigt.. Risken blir nog att ex. bakre centern kommer hamna mer eller mindre precis ovanför tittarens huvud och där tror jag inte den gör ngn större nytta....
Peg Posted - 2007/03/16 : 13:27:05
Jag klarar mig utmärkt med 4.1 här.

En del filmer har grymt trevlig ljud och musiken till eftertexterna kan låta helt sjukt bra ibland även när det är stereo, förmodligen för att man inte sabbar dynamiken på film som man gör på CD.

EuphoniC Posted - 2007/03/16 : 12:00:26
Oftast rör det väl sig om 5.1 presenterat via 5+2.1+1+1+1 Håller i och för sig inte så bra koll på hur mycket 6.1 discrete-material som släpps nu för tiden.

Själv bojkottar jag allt över 5.1 och klassar det som fullständigt onödigt i en "normalsalong" om ~24 kvadratmeter.
Stickan Posted - 2007/03/16 : 11:24:52
quote:
7.4 system är det enda som gäller, och 104" bild .... mumma

Snuskhummer!!
quote:
ja hembio är trevliga grejjor! Dagens filmer som allt som oftast kommer emd härliga ljudmattor blir till en lite roligare upplevlese när man kan få 360 graders ljud omkring sig..
Det lixom är inte riktigt lika kul med 2-kanal hur dyr anläggning man än kör igenom..
När man ser på film alltså.. haha


Kan bara hålla med!
Zalve Posted - 2007/03/16 : 06:50:26
7.4 är väl en sanning med modifikation,,
För det är väl inte 4 separata spår.
Fast visst är multipla basdelar nåt som gäller
Martin.M Posted - 2007/03/16 : 03:13:14
7.4 system är det enda som gäller, och 104" bild .... mumma
KingX Posted - 2007/03/16 : 02:29:25
ja hembio är trevliga grejjor! Dagens filmer som allt som oftast kommer emd härliga ljudmattor blir till en lite roligare upplevlese när man kan få 360 graders ljud omkring sig..
Det lixom är inte riktigt lika kul med 2-kanal hur dyr anläggning man än kör igenom..
När man ser på film alltså.. haha

Stickan Posted - 2007/03/16 : 01:47:56
Har bra stereo, frontarna drivs av min gamla goa Onkyo Integra R1 A-807 vilken jag också kör cd och vinyl igenom.
Bra bild kommer senare och förmodligen en massa andra saker också.
Förresten, min dvd är skitbra - Panasonic S97.
magnus1967 Posted - 2007/03/16 : 00:53:04
Över vägande delen av stockholms mässan var tydligen två kanal enligt många tidningar vet inte om detta är sant!
var inte där personligen!
"mitt tipps" fixa bra stereo sen kan man bygga på med hembio och multikanal.
Har man bra stereo fixa stor duk och bra bild!!
Då har man något som håller mycket långt!!!
men inte hela vägen om man ska leka med ljud och bild.
Stickan Posted - 2007/03/16 : 00:29:38
Kan inte riktigt förklara varför jag fick ett "tycker hembio är häftigt"-ryck men det kom liksom bara över mig.
Martin.M Posted - 2007/03/15 : 23:56:16
Klart det är fräsigt med hembio! Det finns inget som är bättre

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000