HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Sqeezebox till Vista - Nu funkar den

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
j0akim Posted - 2007/03/14 : 16:10:00
Jag ville bara att ni skulle veta att i dagsläget så är det stora problem med att få igång slimserver på Windows Vista. Jag installerade själv Vista igår och lyckas inte att få igång sqeezen... Så ni som har tänkt installera det, var beredda att det inte kommer att funka den närmsta tiden. Om du inte själv kommer på en lösning..
10   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
j0akim Posted - 2007/03/26 : 23:49:23
Nu har jag fått igång min. Tack vare slim forumet... bara så ni vet :)
Martin.M Posted - 2007/03/17 : 17:47:46
Nej precis, det tar ju ett tag för nya operativsystem.
johan.björklund Posted - 2007/03/17 : 17:33:44
MS går ju heller inte ut till alla mjukvarutillverkare o berättar vad dom ska göra för att få det att fungera.
Martin.M Posted - 2007/03/17 : 17:30:34
quote:
Nu fattade jag säkert fel men vad har SP1 att göra med att Slimserver inte fungerar? Det är ju Slimdevices som inte gjort det de skall och fixat till en version som fungerar i Vista. Microsoft har väl inget med den biten att göra överhuvudtaget?

För övrigt verkar det som om det beror lite på version eftersom ett flertal människor kör Slimserver på Vista utan problem.

Syftade mest på att Vista är skit precis som alla andra MS operativ innan första servicepacket.
Småbuggar och kassa drivisar till det mesta.
koffe Posted - 2007/03/17 : 16:59:11
quote:
flashigt DRM paket som suger musten ur datorn

Hehe!
j0akim Posted - 2007/03/14 : 22:11:20
Kan tillägga att jag kör Windows Vista Ultimate 64bit Svensk. Väntar ivrigt på att de släpper en ny version tills mina nya högtalare kommer.
Peg Posted - 2007/03/14 : 20:32:58
Ärsch vista är väl bara ett flashigt DRM paket som suger musten ur datorn ändå ?

XP funkar bra här :-)

Om man nu vill köra vista ändå kan man ju titta lite i den officiella tråden om problemen med slimserver+vista här:

http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=32578
Ayn Posted - 2007/03/14 : 20:02:05
Vari ligger problemet? Finns det verkligen ingen perl-distribution med alla nödvändiga moduler som funkar i Vista? Det låter konstigt.
UrSv Posted - 2007/03/14 : 19:20:16
Nu fattade jag säkert fel men vad har SP1 att göra med att Slimserver inte fungerar? Det är ju Slimdevices som inte gjort det de skall och fixat till en version som fungerar i Vista. Microsoft har väl inget med den biten att göra överhuvudtaget?

För övrigt verkar det som om det beror lite på version eftersom ett flertal människor kör Slimserver på Vista utan problem.
Martin.M Posted - 2007/03/14 : 17:18:14
Väntar på SP1, då borde dom ha fixat till det

Men det var bra med varningen för då har jag ytterligare en anledning att inte testa tidigare!

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.15 sekunder. Snitz Forums 2000