HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 nybörjarfrågor om SB.

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
andreasb Posted - 2007/03/05 : 21:55:19
Hej
Jag funderar på att köpa en SB, men jag har några frågetecken som jag måste räta ut innan.
1: Måste man ha en dator igång för att kunna spela internetkanaler (streamad musik)?
2: om så är fallet, funkar det att spela internetkanaler via en NAS?

Det är så att jag kan på min höjd tänka mig att ha en gammal lapptopp ståndens i en garderob på konstant, men hellre en NAS och helst inget alls utan SB:n. Bor i en lägenhet så det är plats som är problemet .

Tacksam för svar. Andreas.
3   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Ayn Posted - 2007/03/05 : 22:59:03
Om du inte har din egen burk igång kan du istället köra via SqueezeNetwork som har just funktionaliteten du efterfrågar. Jag kollade lite snabbt nu vilka svenska kanaler som finns 'out-of-the-box' så att säga, och hittade följande: P1, P2, P3, P4, P5, P3 Star, P3 Rockster, SR x, SR Minnen, SR Klassiskt, SR Svea, SR c, Lugna Favoriter, NRJ, Bandit, RIX FM.
andreasb Posted - 2007/03/05 : 22:47:49
Så SB:n hämtar listor på internetkanaler ute på nätet med andra ord? Kan jag själv påverka vilka kanaler den kan spela? tex. Sverigens Radios.
Martin.M Posted - 2007/03/05 : 22:10:53
1. Nej

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000