HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 SACD och DVD-Audio

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
to_apeiron Posted - 2007/03/04 : 17:24:19


Har separata spelare som klarar dessa format. Tyvärr innehåller DVD-Audio spelaren också videofunktion. Existerar det någon spelare för formatet som är bara för ljud?

Om man vill koppla så rent som möjligt och få enbart de faktiska kanalerna återgivna som de ärpå skivan--hur kopplar man då?

Om man är beredd att ha ett slutsteg för varje faktisk kanal men bara för dessa--hur kopplar man då in DVD-Audio i ett flerkanalsförsteg?

5.1 direkt eller via Toslink eller koaxial?

Jag har två ok receivers, en Sony ES och en Denon med Tripath-chips (700? smal silvrig sak som låter större än den är)

Jag är helt intresserad av bioljud och vill bara optimera faktiska ljudkanaler.

Ett problem är ju att ingen av mina receivers har mer än en 5.1 ingång.

Vilken inkopplingsmetod är att föredra för maximalt oförvanskad signal i resopektive format? Vilka högtalare behöver jag? Fyra identiska? Går det att lösa utan center och subwoofer?

Mycket tacksam för alla praktiska föreslag!
3   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
vemsom Posted - 2007/03/05 : 13:33:23
Där ser man! bra svar.
gcs Posted - 2007/03/05 : 12:06:30
quote:
Du kan, hämta ut signalen digitalt på DVD-audio, dock mig veterligen inte på SACD.
Du kan bara få ut DVD ljudet digitalt om det är DD eller DTS, alltså filmljud. DVD-Audio och SACD kan man inte få ut digitalt från en vanlig spelare. DTS ljud kan man spela upp digitalt från en vanlig CD-spelare via en dekoder om ljudet är inspelat i 44,1KHz.
vemsom Posted - 2007/03/05 : 11:47:04
Du kan, hämta ut signalen digitalt på DVD-audio, dock mig veterligen inte på SACD.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000