HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Lösningen på HDMI-avsaknad?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Stickan Posted - 2007/02/18 : 18:04:06
Alla ni som idag sitter nöjda med era Surroundrecievrar, försteg-slutstegskombinationer eller två och trekanals-kombinationer och som har sett sig tvungna att återigen byta grejor p.g.a avsaknad utav HDMI-möjligheter kanske kan andas ut nu.

Den här mackapären tillverkad av Sherwood kanske löser detta problem:
http://www.fynda.se/index.php3?prodid=2537

Finns kanske fler liknande produkter från andra tillverkare, om detta är fallet så tipsa gärna om det i denna tråd.
4   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Stickan Posted - 2007/02/18 : 23:16:28
Jag är nog ingen 2-kanalsfanatiker direkt, men problemet är ju att surroundrecievrarna låter sunk i stereo.
Får slanta upp en smärre förmögenhet för en reciever som låter bra i 2-kanal ju.

Jag tycker det är jävligt gött med en bra konsert i surround likaväl som jag diggar en bra 2-kanalsinspelning.
Det positiva nu är att jag kan behålla mina bägge stärkare för att sen köpa en switcher när det blir aktuellt.
Martin.M Posted - 2007/02/18 : 19:26:50
Ja det finns prylar, perfekt för 2-kanalsnördar!!
Stickan Posted - 2007/02/18 : 18:29:16
Kanon Martin!!
Finns ju mycket att hitta och sen välja emellan.
Har tidigare funderat på detta med HDMI-problemet, men nu är det ju bara att behålla grejorna och handla en switcher eller vad de nu kallas för.
Martin.M Posted - 2007/02/18 : 18:17:53
I stort sett alla som tillverkar kablar har även switchar. Belkin, Gefen, Banridge osv.

Hembiobutiken har en billig som funkar bra http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=115520

edit: Varför klarar aldrig forumkoden av länkar, inte ens inom url-taggar

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000