HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Problem med slimserver och lossless

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
MullBenkt Posted - 2007/02/17 : 21:41:14
Alla skivor jag rippat i lossless vägrar min SB spela upp. Någon som har en aning om varför?
14   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Piggen Posted - 2007/02/18 : 21:24:44
Kanon! Tror att det hade räckt att upgradera till 6.5.2 (det var visst 6.5.1 som det var bekymmer med (och som du säkert har)).
MullBenkt Posted - 2007/02/18 : 17:12:38
Piggen, ersatte socketwrapper.exe och nu flyter allt på som det ska! Stort tack!
MullBenkt Posted - 2007/02/18 : 15:27:06
Piggen, mången tack! Ska kolla upp detta när jag kommer hem idag.
Piggen Posted - 2007/02/18 : 14:29:36
Mullbenkt:
Den senaste mjukvaran till slimservern (6.5.2 har jag för mig) har problem att spela upp apple lossless-filer. Det blir bara tyst, fast det ser ut som om den valda låten spelas upp.
Om det slutade fungera i samband med uppgradering är det säkert detta du råkat ut för. Du behöver då byta ut "socketwrapper.exe" och starta om servern, så funkar det igen Möjligen har dom fixat det i den allra senaste releasen. Kolla på slimdevices forum.
Hittar du inte där så skicka din mail-adress i ett PM till mig så mailar jag filen!
MullBenkt Posted - 2007/02/18 : 09:18:50
Mmm, det gjorde jag tidigare också. KAN ha med uppdateringen av mjukvaran till SBn att göra, men varför skulle den försämra flexibiliteten?

Björn-Ola, har du uppgraderat mjukvaran?
Björn-Ola Posted - 2007/02/18 : 09:11:51
Konstigt, jag kör Apple Lossless utan problem.
MullBenkt Posted - 2007/02/18 : 02:36:59
Japp.
rip59 Posted - 2007/02/18 : 01:58:57
Körte iTunes og SlimServer på samma burk? Jag forstod på Magils det var man tvungen att göra.


Rip
MullBenkt Posted - 2007/02/18 : 00:04:15
Den gillar varken Apple AAC eller lossless, musiken är dock inte nedladdad från iStore, utan rippad från CD-skivor.
Magils Posted - 2007/02/17 : 23:13:58
Är det Apple AAC ?

Läste detta om AAC...på supportsidan...

AAC is decoded on the server side and by default recompressed as FLAC (a lossless audio codec) when sent to Squeezebox v2 and v3. The only requirement is that iTunes or Quicktime must be installed on the system the SlimServer is running on.

For Linux users, please click HERE for more detail on how it works.

Please Note: Protected AAC files downloaded from the iTunes Music Store or other online music stores cannot be played at this time.
MullBenkt Posted - 2007/02/17 : 23:06:41
Inte provat softsqueeze.

Slimservern hittar filerna och benämner formatet som "Apple AAC eller film"

När jag trycker på play (via SB eller SlimServer så laddas låten i displayen på SB och i spellistan på slimserver, men den spelas inte upp.
Magils Posted - 2007/02/17 : 22:54:48
Har slimservern fått korn på filerna? Det gäller ju att först kolla om det är slimserver eller SB'n som strular. Kan du köra Softsqueeze?
MullBenkt Posted - 2007/02/17 : 22:53:33
Micke, japp
Micke65 Posted - 2007/02/17 : 22:32:50
Har du kollat under Server setting/File types att det aktuella formatet är förbockat ?
/Micke

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000