HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Jaja, nu smällde man försteget...

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Bogus Posted - 2007/01/25 : 11:02:53
Måste bara skriva av mig lite.

I början av december köpte jag ett Thule Space surround försteg av en kille. När jag och polaren var och lyssnade på det så funkade allt fint. När jag kommer hem för att koppla in det funkar inte allt fint. Det brummar ur högtalarna och jag får lov att skicka in det till hifi-klubben på lagning!
I lördags hämtar jag det igen och kommer hem med det och kopplar in det! VOILA! Så bra det låter och det är roligt att lyssna på musik igen!
Igår kväll bestämmer jag mig för att testa att koppla in nya högtalarkablar för att se vad det gör för ljudet. Allt blir mycket bättre men jag har bara lånat kablarna så jag tar bort dem och kopplar på mina gamla igen.. tror jag... ett kabelpar har jag glömt att koppla på och när jag inte får något ljud ur högra högtalaren går jag bakom och kollar och ser då kablarna ligga på golvet! Just då smäller det till som tusan i andra högtalaren och sen är det kört igen...
Ordentlig kortis och slutstegen som går i protect-läge och som tydligen skickar någon chockpuls till försteget som nu luktar ganska fränt.
Jag har ju ingen annan än mig själv att skylla på det här. Det var ett korkat, och DYRKÖPT misstag som innebär att jag kommmer att vara utan mitt försteg i ett tag till framöver...

Men jag blir bara så less på allt...

12   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
diffen Posted - 2007/04/24 : 22:12:53
Jag gläds med dig. En del misstag kan vara dyrköpta, men lärorika... Lyssna o njut diffen
Bogus Posted - 2007/04/24 : 21:54:00
YES!!!!
LYCKA!!!
Idag fick jag tillbaka det! Fick ett sms från Hifi-klubben som skrev att de fått in det igen! Jag sätter mig i bilen och kör fort som f*n och hämtar det och har nu kopplat in det! Allt funkar och det låter underbart igen! =)
Det tråkiga är att det tog TRE månader för Danskarna att laga det. Å andra sidan kostade det 800:- mindre än de först sagt!
Jaja, det viktigaste att jag har det igen nu! =)
Bogus Posted - 2007/02/12 : 20:40:32
Jorå, slutsteget är det inget fel på alls. Det gick i protect-läge direkt och startade sedan om sig bara.
Ryssen Posted - 2007/02/12 : 20:26:12
quote:
jag kortslöt slutstegen och det enda som sammankopplar för och slutsteg är ju rca-kablarna

Så slutsteget mår inte så bra nu heller då?
Bogus Posted - 2007/02/12 : 20:08:13
Har två slutsteg biampade till mina Betor; H/K Signature 2.1 och ett Nad 216. Är inte säker på vilket av dem som kortslöt försteget men jag tror det var H/K:n. Och för er som undrar så är svaret JA! Man kan svetsa med ett H/K steg. Jävlar vilket blå låga det var mellan högtalarändarna... Hehe... skämt åsido!
Visst, jag tycker oxå att det låter orimligt att slutsteget skulle skicka någon signal till försteget, och jag vet ju självklart inte att det är så, men jag vet bara att försteget gick sönder i samma vända som jag kortslöt slutstegen och det enda som sammankopplar för och slutsteg är ju rca-kablarna... men men... =)
Ryssen Posted - 2007/02/12 : 16:08:46
Ja,tyckte nästan det lät som föförstärkaren sköt på slutsteget.
Gaffa Posted - 2007/02/12 : 12:51:32
quote:
Ordentlig kortis och slutstegen som går i protect-läge och som tydligen skickar någon chockpuls till försteget som nu luktar ganska fränt.

Vad är det för typ av slutsteg?

Visste jag inte bättre skulle jag misstänka att det är fel på slutstegen. Tycker det verkar orimligt att ett par icke anslutna utgångar skulle skjuta tillbaka något till försteget. En förstärkare ska ju "lyssna" på ingången, inte "prata eller skrika"...
Sesam Posted - 2007/02/12 : 11:41:10
Så länge som häslan i behåll får det kosta vad det kosta. Pengar till trots är bara medel inte ändamål:-)
Hoppas du får din välljudande burk snart,
Bogus Posted - 2007/02/12 : 01:09:55
Snacka med Hifi-klubben idag och det kommer att kosta 2500:- jaja... det var mindre än vad jag räknat med så det var ju klart positivt!! Men nu lär det ta minst en månad innan jag får hem det igen! =(
KingX Posted - 2007/02/01 : 22:50:24
ahh. trist!

det e så jäkla lätt hänt dock..
Lider verkligen med dig!
Bogus Posted - 2007/01/25 : 19:37:52
Tackar... Som sagt var det helt mitt fel... men lite medlidande är ju aldrig fel... =)
Som tur var hade jag inte hunnit sälja mitt gamla nad-försteg. Det får allt funka så länge!
Nu har jag lämnat det på posten, så imorgon bör det vara hos hifi-klubben igen! Hem och tillbaka igen på mindre än en vecka. Inte illa! =)
Mc Square Posted - 2007/01/25 : 16:40:00
Shit.....Lider med dig!

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000