HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Effekt av "Unknown Gap" i EAC ??

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Magils Posted - 2007/01/21 : 21:21:11
Har efter en sådär 300 skivor kommit på att det där med Gap kanske inte är så bra med status "Unknown" ?!

Vad får det för effekt när man kör Soundbridge(firefly) eller en Squeezebox utan?

11   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
rip59 Posted - 2007/01/22 : 12:46:57
quote:
rip59: Det var uppenbarligen inte din guide jag läste
Då får jag väl rippa om dom som ev inte blir bra.


Det gör inget, dom gör ca. samma sak alla dom olika guides som finns.

Du kan göra en snabb koll på dina CD, stick i CD'n, tryck på <F4>, om hela raden (undantag för första och kanske sista låten) kommer ut med 00:00 i GAP's, ja då tycker jag det är i onödan att rippa dom igen.



Rip
Micke65 Posted - 2007/01/22 : 12:40:41
rip59: Det var uppenbarligen inte din guide jag läste
Då får jag väl rippa om dom som ev inte blir bra.
/Micke
Martin.M Posted - 2007/01/22 : 12:35:42
Ja det är lite synd, kanske går att konstruera ett script på något sätt som gör allt detta med automatik.
rip59 Posted - 2007/01/22 : 12:31:24
quote:
Hej
Hoppas inte det är kritiskt, det är ett j-a jobb att rippa.
Det är upp till dig sälv att avgöra tycker jag, läsa dom föra inläg


quote:
Absolut inget man vill göra om.
Nej inte i onödan i alla fall


quote:
Trodde jag läst guiderna...
Ups! Jag har även <F4> med i min "snabb" version av min guide.


quote:
Ska man alltså göra en permanent inställning för att detektera gap, lr ska man testa varje skiva ?

/Micke
Nej det går inte i EAC att göra det på det viset. Man MÅSTE fysisk trycka på den jä... <F4> selv. Och JA, för verje gång man slänger en CD i drevet måste man göra det.... även det är den samma CD igen och igen.



Rip
rip59 Posted - 2007/01/22 : 12:23:19
quote:
Men jag uppfattar det som icke-kritisk issue dvs. man kan införa det from nu, och sedan rippa om de plattor man tycker det är ett problem med...


Det tycker jag är ett jätte bra sätt att göra det på.



Rip
Micke65 Posted - 2007/01/22 : 10:28:54
Hej,
Hoppas inte det är kritiskt, det är ett j-a jobb att rippa.
Absolut inget man vill göra om.
Trodde jag läst guiderna...
Ska man alltså göra en permanent inställning för att detektera gap, lr ska man testa varje skiva ?
/Micke
Magils Posted - 2007/01/22 : 07:45:12
quote:
Det är standard i alla guider i alla fall


Men jag gör som många andra...läser bara manualen i yttersta nödfall och absolut max så mycket/lite som är nödvändigt

Därför "upptäckte" jag det nu...av en händelse

edit: Men jag uppfattar det som icke-kritisk issue dvs. man kan införa det from nu, och sedan rippa om de plattor man tycker det är ett problem med...
rip59 Posted - 2007/01/22 : 02:26:57
quote:
Jag har inte märkt att det det skulle ge något problem även då man spelar ett helt album. Ska dock kolla med ngn skiva där det inte är ngt tyst parti mellan låtarna, typ Marillion.
/Micke


PS! Du vill upptäcka att många hamnar på 00:00 som GAP, på dessa albums är GAP's lagt inn som tystnad i början och slutet på låten, då kan du inte höra någon skilnad.


Rip
Martin.M Posted - 2007/01/22 : 01:24:08
Kör du inte med F4 (detect gaps)?

Det är standard i alla guider i alla fall

1. F4 (detect gaps)
2. Create Cue-sheet (Non-compliant)
3. Shift + F6 (test and copy)
Micke65 Posted - 2007/01/22 : 00:11:37
Jag har inte märkt att det det skulle ge något problem även då man spelar ett helt album. Ska dock kolla med ngn skiva där det inte är ngt tyst parti mellan låtarna, typ Marillion.
/Micke
rip59 Posted - 2007/01/21 : 23:31:26
Vet ej hur Soundbridge behanlar det, men med squeezeboxen kommer du att sakna rätt mellanrum mellan dom olika nummer på ett album, låter som kanske skall hänga ihop... får en lille paus mellan dom, sådan typ av problem är det. GAP är jo "avstanden" mellan dom olika nummer. Det har endast funktion om du spelar typ et flera nummer från samma album rakt efter varandra. Kör du altid typ "Random" ja då saknar du inget


Rip

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000