HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Twix?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Revisorn Posted - 2007/01/09 : 11:05:42
Är det någon som känner till denna inwarehouseprodukt?


TViX M-3100U + 250GB HDD
TViX M-3100U är för dig som har mycket filmer och musik på din dator. Den behöver ström och en sladd till TVn. Svårare än så är det inte att komma igång med filmvisningen. Du sätter själv i den storleken på hårddisk som du behöver, inte för stor och inte för liten. Överföringen från dator till M-3100U går blixtsnabbt tack vare USB 2.0. Några av fördelarna med M-3100U är den tydliga displayen, det inbjudande grafiska interfacet och sist men inte minst, den riktigt tysta fläkten. Inget mer surrande i de där hysteriskt spännande tysta sekunderna mitt i skräckfilmen.

Alla tycker vi om att samlas runt fotoalbumet, med TViX samlas ni runt TVn och alla kan se bilderna perfekt. Som lite extra krydda kan du lägga in bakgrundsmusik till bilderna. Fyll din TViX med dina CDskivor. TViX M3100U fungerar som en riktigt jukebox. Du väljer enkelt låt med fjärrkontrollen och kan även göra spellistor. TViX stödjer ett antal förekommade musikformat såsom MP3, Ogg Vorbis och WMA.

M3100U kan vara ansluten till både TVn och datorn samtidigt. Du behöver aldrig mer besvära dig med kablar för att se film på din TV.

I detta utförande är M3100U försedd med en förmonterad och installerad 250 GB hårddisk från Hitachi.


Tekniska specifikationer
Typ Audio/Video
MP3 Ja
WMA Ja
DivX Ja
Mpeg Ja
XviD Ja
Nätverk Nej
Trådlöst nätverk Nej
Minneskortläsare Nej
Digitala bildutgångar Nej
Digitala ljudutgångar 1xOptisk + 1xKoaxial
Komponentvideo Ja
Scart Nej
S-Video Ja
Kompositvideo Ja

5   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Revisorn Posted - 2007/01/10 : 16:51:20
Ok, tack. Då slapp man göra DET felköpet.

Om man vill ha något sådant då? Alltså EN burk (ingen hemdator med långa sladdar) med en så stor hårddisk som möjligt, vad finns det då? Finns nåt liknande SqeezeBox men med möjlighet att ansluta en extern hårddisk (med eller utan nätverkskort) direkt??
Martin.M Posted - 2007/01/10 : 09:44:41
quote:
Jag hittade den på Inwarehouse och ville att alla skulle kunna hitta den. Den är alltså både inwarehouse och dustin-produkt. Finns säkert på fler ställen .

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=96261

quote:
Varför inget för musik, den har ju digitalutgång till en extern dac?
Tar den lossless-filer?

Grässnittet är totalt värdelöst för att hantera musik. Om du bara har några hundra låter funkar det, men sen går det åt skogen.
Den ska ta FLAC med senaste firmware förutom dom som redan är listade.
Jag är inte helt säkert, kanske bara gäller 4000/5000 modellerna med FLAC.

Men jag säger det igen, köp INTE denna för att spela musik, den kommer bli stående i en garderob istället.
Revisorn Posted - 2007/01/10 : 09:25:59
Jag hittade den på Inwarehouse och ville att alla skulle kunna hitta den. Den är alltså både inwarehouse och dustin-produkt. Finns säkert på fler ställen .

Varför inget för musik, den har ju digitalutgång till en extern dac?
Tar den lossless-filer?

mvh
Munge Posted - 2007/01/09 : 18:56:02
Jag har 3100 och säger som Martin: bra till film, inget för musik.
Martin.M Posted - 2007/01/09 : 13:35:40
Jag kör efterträdaren 4000u istället. Rekommenderas till filmvisning, avråder att köpa om man ska ha den till musik, köp en Squeezebox istället.

Vad menar du med "inwarehouseprodukt"? Den säljs lite överallt, min köpte jag på dustin.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000