HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Vilka filar användar Squeezebox

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
rip59 Posted - 2006/12/17 : 13:15:55
Jag har det problemet att om jag tx. går inn under "Browse | Artist" och kommer fram till ett album, då kanske bara jag kommer åt 1 låd. Men om jag går via "Browse | Music Folder" ser jag alla och kan lysna på alla.

Är det en av dom 3 filerna, "CUE", "log" eller "m3u" som är skadat? "log" ser ut att bara vara en logfil från konverteringen, så den tror jag inte på har någon betydelse, dom 2 andra filerna innehåller i teorin "bara" lista på vilka låder/filer som finns. Jag har kollat 3mu och CUE filerna när jag har haft problemet, men inte kunnet hitta någon fel i dom.

Jag användar SlimServer Version: 6.5.0 - 9916

Är det här et problem som ni kännar igen? Så vilka filar användar Squeezebox..... om den användar någon av dom?



Rip
13   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
rip59 Posted - 2006/12/19 : 14:11:16
OK, jag får kolla upp det, tack Martin


Rip
Martin.M Posted - 2006/12/19 : 14:08:55
Omslagen kan man ju ha i sin slimserver tex.. kan se ut såhär:







Storlek och allt sånt kan man ställa in själv, även om man vill ha text under vad det är för något.
Man kan få det som man vill alltså, precis som med allt annat med squeezeboxen.

Recensioner kan man få att rulla i displayen samtidigt som man lyssnar tex, dock finns det bättre sådana som hämtar det live från nätet. Jag har mest med det pga att det inte är något extrajobb
rip59 Posted - 2006/12/19 : 13:06:40
quote:
På köpet får man även omslag och lite recensioner.


Vart kan dessa användas..... Ut över i "Tag & Rename" programmet?


Rip
rip59 Posted - 2006/12/19 : 13:04:53
Tack Martin M

Nu har jag i alla fall hämtat programmet "Tag & Rename" hem, men jag fixade faktisk det andra problemet på följande sätt, jeg vet då inte vilka av dom enkelte delar som var den lille saken som fixa till det. Jag tog bort alla .CUE, .log och .m3u filer, och sen körte jag en "Clear Library and Rescan Everything" under "Home / Server Settings / Basic Settings" Då kom alla låderna med i alla album's.


Rip
Martin.M Posted - 2006/12/17 : 21:20:41
Du använder det efter.

På köpet får man även omslag och lite recensioner.
rip59 Posted - 2006/12/17 : 20:05:24
Det du mener är at jeg med dette kan gå ind i en eksisterande mapp med FLAC filer och ändra i tags..... eller hur? Eller skall "Tag & Rename" användas för att lägga inn rätt info i EAC innan man rippar sin CD?


Rip
Martin.M Posted - 2006/12/17 : 19:03:24
Det finns många trevliga program, tex tag & rename som jag själv använder.

Såhär kan det se ut, lite stora bilder, sorry för det.





rip59 Posted - 2006/12/17 : 17:40:05
Program..... Jag läser bara vad EAC hittar i databasen och rätter till. Jag är jo ny på det här, så jag har ingen aning om att man måste kolla tags med ett annat program.



Rip
Martin.M Posted - 2006/12/17 : 17:18:15
Vad använder du för program för att kontrollera taggarna egentligen?
rip59 Posted - 2006/12/17 : 15:27:55
Någon av dom tag's man ser har nummereing skriven i lådens tittel, tx. "7. I Love you more today". Finns nummering även som en egen tag i FLAC? Så den vet om i vilka ordning dom skall spelas?


Rip
rip59 Posted - 2006/12/17 : 15:11:36
På ena datoren håller jag på att rippa en CD som "Copy Protected", EAC verker göra jobbet OK, dom första låderna verker bra när jag lysnar på dom, men det tar jo ca 5 timmar att rippa denna ena CD, kan man speeda upp det?


Rip
rip59 Posted - 2006/12/17 : 15:09:50
Jag kollar jo om tx. låd-namn är rätt, men vad specifikt skall jag titta efter? Specielle tecken som int får användas, att inte tag bliver för lång eller?


Rip
Martin.M Posted - 2006/12/17 : 14:25:32
Det är dina taggar som är fel. Fixade dom och scanna igenom filerna på nytt så är problemet löst.

Strunta i log, cue och m3u. Dom behöver du aldrig bry dig om annat än om ska bränna skivor eller möjligtvis vill använda m3u filerna i winamp.

Squeezeboxen läser alltså taggarna.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000