HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Byte av försteg?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Drem Posted - 2006/12/15 : 16:17:59
Får lite vilda ideer om att byta från mitt Copland CVA-306 till ett Primare SP-31 eftersom det i nuläget blir väldigt krångligt att koppla in multikanal koaxial eller toslink och flera källor till Coplanden. Vad tror ni om det bytet? Jag undrar om SP-31 kan matcha Copland i ren ljudkvalitet. Copland har ju rör på varje av dom sex kanalerna och kanske har jag blivit bortskämd med det fina ljudet. Antar att det enda rätta är att låna hem och prova. Sen undrar man hur det blir med dom nya multikanalljudformaten, kan dom stödjas genom framtida mjukvaruuppgraderingar på SP-31
3   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Drem Posted - 2006/12/18 : 14:52:36
Det absolut viktigaste för mig är ljudkvaliteten och om den bara låter minst lika bra som mitt Copland rörförsteg (vilket jag är lite tveksam till) så kommer jag nog att byta till Nuforce.
Pettersson Posted - 2006/12/16 : 15:33:45
Skrivet av mig själv i tråden "Förförstärkare" i sista inlägget om just NuForce.
quote:

Jag var där och kollade den förra veckan hos just hembiokonsult. Lyssnade tyvärr inte på den (ej inkopplad) men jag fick kolla lite på OSD:n och den verkar ha för lite valmöjligheter när det gäller det mesta som man har blivit van att det ska finnas (Basemang., för grova inst. för avstånd osv.). Nad:en verkar ha mycket mer inställningar.
Men, jag var hos hifi-punkten (Skövde) kollade Sherwood P-965 (med sherwood:s slutsteg) idag och den har mycket bra inställningar och lät mycket bra (dvs. detaljerat men samtidigt "varmt").

Den kommer det att bli



Tyvärr har det inte blivit än men efter jul då j%#"ar .......kanske.
Drem Posted - 2006/12/16 : 12:36:03
Funderar nu istället på Nuforce AVP-16.. Om någon har erfarenheter kring det så skriv gärna lite..

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000