HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Squeezebox display

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
forken Posted - 2006/12/14 : 20:54:18
Har just startat upp min nya Squeezebox och märkte att det finns ett antal svagt lysande röda linjer när den är off. Vet att pioneer hade samma typ av linjer på sina cdspelare för 10 år sen.

Någon som märkt av samma problem med sin spelare?

Ifall jag ställer Brightness i slimserver på 0 (Dark) så har jag samma problem.
10   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
rip59 Posted - 2006/12/20 : 19:17:16
Bra att höra


Rip
Jonas Posted - 2006/12/20 : 09:33:46
rip59!
Tack det funkade! Nu ser displayen ut som jag vill...
Jonas Posted - 2006/12/19 : 15:22:59
Ok, tack! Ska kolla på detta när jag kommer hem.
rip59 Posted - 2006/12/19 : 12:56:35
quote:
En annan fråga förresten. Är det någon som vet hur man ändrar klockformatet till att visa 24 timmar istället för 12-timmarsvisning? Det är lite irriterande tycker jag, har letat igenom SB:ns inställningar 100 ggr men hittar fan inte var man gör detta? Jag har även sökt genom Slimdevices forum och kollat i Slimserver utan resultat. Någon som vet??


Du kan även göra det direkta på servern: Home / Server Settings / Formatting

"Server Settings" hittar du nera på vänster framsidan när du öppnar din SlimServer ca. halvt nera under "Settings". Sen hittar du "Formatting" i "dropdown listan" i toppen på nya sidan du får fram.

Här kan du även sätta förmateringen av andra saker, om du ändra i servern så behövar du bara göra det een gång, i efterhand vill alla Squeezebox och Softsqueeze använda sig av dessa inställningar om inte man ändra något på den enkelte Squeezebox eller Softsqueeze.


Rip
Martin.M Posted - 2006/12/19 : 11:54:44
Du kan inte tittat så noga va

Home / Server Settings / Plugins

Sen kollar du "DATE AND TIME SCREENSAVER SETTINGS" en bit ner, där kan du ändra mellan 12/24 och massor med annat.
Jonas Posted - 2006/12/19 : 11:36:08
Jag har också de röda linjerna på min dislpay.
En annan fråga förresten. Är det någon som vet hur man ändrar klockformatet till att visa 24 timmar istället för 12-timmarsvisning? Det är lite irriterande tycker jag, har letat igenom SB:ns inställningar 100 ggr men hittar fan inte var man gör detta? Jag har även sökt genom Slimdevices forum och kollat i Slimserver utan resultat. Någon som vet??
guldfisk Posted - 2006/12/15 : 08:27:57
Det är katodfilament i vakuumskärmar (VFD, vacuum fluorescent display). Finns på min NAD C542 också.

http://forums.slimdevices.com/archive/index.php/t-25921.html

http://hem.passagen.se/communication/vfd.html
forken Posted - 2006/12/15 : 01:16:17
Det är displayen som lyser. Såg det först då rummet den stod i var helt mörkt.

Räknade till 6 st röda linjer för ett par minuter sen. Kör trådlöst nu och så fort jag stänger datorn så försvinner datum/tid från displayen, förmodligen streamar den även detta från SlimServer. Ifall jag kan ha klockan igång även utan SlimServer så skulle det inte va något problem. Ska kolla lite i inställningarna ifall jag kan lösa det.

Annars är jag väldigt nöjd med spelaren. Jätte enkel att använd, tog nog inte mer än 5 minuter att installera allt. Mjukvaran funkar kanon. Ljudet är helt ok. Bättre än många cd spelare i samma prisklass och en bit upp. Finns en del saker som kan bli mycket bättre fast för 3000:- e den gjuten.
ztenlund Posted - 2006/12/14 : 23:03:07
Utan att ens ha sett en Squeezebox i verkligheten tänker jag samma sak som MullBenkt, är det verkligen displayen som lyser själv?

(Passar på att flytta tråden till rätt underforum.)
MullBenkt Posted - 2006/12/14 : 22:30:01
Du har ingen ljuskälla som lyser upp displayen utifrån? Prova att rikta en lampa mot displayen och kolla om det blir liknande röda linjer. Själv har jag inga problem med displayen på min SB.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000