HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Center till JM Lab Electra 907BE

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
nik Posted - 2006/11/27 : 11:47:13
Tjena,

Tar tacksamt emot tips på center till JM Lab Electra 907BE.
De centerhögtalare jag kommer att tänka på främst är JM Lab Electra CC900 eller 901. Finns det några andra alternativ?

Mvh
Nik
6   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
ulfsan Posted - 2006/12/01 : 15:53:36
Jo, precis Audionet. Jag förutsatte (lite slarvigt) att det handlade om film. Gäller det multikanal audio, så tillkommer ju att även bakkanalerna (plus ev center bak) skall "samstämmas" maximalt vad kassan tillåter....
Audionet Posted - 2006/12/01 : 15:23:15
Jag tyckte CC30 fungerade till mina 927Be. Så har du en sån på gång, så varför inte.

Med film var det rätt ok, det är först när man börjar lira konserter i multikanal man börjar märka var anläggningen kommer till korta.
ulfsan Posted - 2006/12/01 : 14:27:17
Jag har CC900 till mina JMLab MiniUtipior. Hade tidigare CC30 till min Electra-serie.

Jag bytte en gång i tiden då jag uppgraderade från JMLab Electra 905 stativare till Electra 926 golvare. Bytet skedde mycket av estetiska skäl, samt för att det skulle vara exakt samma element i centern som i sidohögtalarna.

När jag nu uppgraderat igen till MiniUtopior har jag inte längre exakt samma element i centern som sidorna. Men det funkar väldigt bra ändå. Jag tror faktiskt att CC30 hade funkat lika bra som CC900, så mitt tips är att du satsar på CC30 om du ändå inte (av olika skäl) tänker gå vidare till Be-serien.

/ Ulf
nik Posted - 2006/12/01 : 08:03:31
Hur tror ni att en CC30 skulle funka jämfört med en CC900? En extra 907BE är nog inte aktuell eftersom jag behöver en "liggande" center, dessutom är det väl svårt att få tag på en sådan.
Drivningen kommer att vara Primare SPA21.
Mvh
Nik
Audionet Posted - 2006/11/27 : 16:05:37
Det stämmer, jag kör med 907Be som center till mina 927Be. Jag körde tidigare med Electra CC30, det fungerar, men det var ett rejält lyft att gå upp till 907Be. Jag kör även 907Be som center bak.
Zalve Posted - 2006/11/27 : 11:57:49
En 907Be.
Audionet här på forumet kör med det till sina Större Focal BE

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000