HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Nya högtalare.

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
chiefstefan Posted - 2006/11/06 : 20:37:46
Skall byta frontarna till mitt hemmabiosystem, kör på AAD S7 idag,men funderar på Usher. Är det någon som vet och tycker något om dem.
7   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
chiefstefan Posted - 2006/11/08 : 19:59:48
Ja visst är det alltid bäst att lyssna hemma,men det finns inte så många som säljer Usher i Sverige å bor man i utanför Skeå. så får man ta chansen sen när man kommer till Umeå eller hem till Gbg å lyssna på plats, hoppas att dom låter bra. Därför vill jag ha råd av er som är väl bevandrade i detta, jag själv är bara en nybörjare även om jag läser mycket å följer en del trådar på detta forum plus andra forum.
Zalve Posted - 2006/11/08 : 03:25:56
Dancer II Beryllium serien gillar jag. Be10 och CP-8571 II Be är några jag har lyssnat lite på.
Däremot så föll inte compass serien mig på läppen.

Som vanligt är det bäst att prova hemma.
f95toli Posted - 2006/11/08 : 01:46:16
Ushers hembio-högtalare demades med framgång på Hi-Fi News mässan, det var konstant knöfult i det rummet bägge dagarna.
Det jag hörde lät bra.
Fast då körde de naturligtvis med toppmodelerna rakt igenom och de är ju inte direkt billiga.

filikoster Posted - 2006/11/08 : 00:28:42
Hej, jag har ett par Usher M700 hos mig. Jag gillar dem. Mycket botten, men balanserade. Sällan jobbiga för öronen. Passar säkert som frontar i ditt system. Mina Usher tillhör de billigare av Ushers modeller, men det finns ju lite dyrare modeller som det talats om en hel del om här på forumet.
chiefstefan Posted - 2006/11/07 : 21:24:34
Om det finns flera som har åsikter å kunskap om Usher så skriv gärna
chiefstefan Posted - 2006/11/07 : 20:59:48
Tack för tipset.

Förövrigt så har jag en Pioneer Vsa-Ax-10i,nyinköpt på en bra deal, hade en Onkyo Tx-Ds 797 förut som är till salu just nu.
Onkyo 800 dvd, Monster ht 5100 nätfilter plus en Marantz 8400 SACD.
Tv jag kör på är en Sharp 32 Lcd nr. kommer jag inte ihåg.
Sen kablar är lite blandat Van den huel,Monster.

Förresten finns det centrhögtalare i den serien också.
Martin.M Posted - 2006/11/06 : 23:37:39
Usher är lite av favoriter hos mig. Blev dock Vienna istället då jag sprang på en deal jag inte ville missa. Ljudet är väldigt lika.
Exakt sådana som jag har finns till salu här på forumet http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35089

Vad har du för prylar i övrigt?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000