HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Hjälp! Vilken tv skall jag köpa?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
filikoster Posted - 2006/10/29 : 23:18:36
Jag skall snart köpa en plasma/lcd, uppskattar lite input på vad ni tycker där.

Förstahandsalternativet har länge varit plasman Panasonic 42" PV60 både på grund av priset och allmäna omdömen. Vad tycker ni om det? Har någon andra bra alternativ att tipsa om? Jag kommer mest att kolla på dvd och tv, inte så mycket via datorn, men vill givetvis kunna köra därigenom också.

Hade inte plånboken fått styra hade jag nog köpt en plasma från Pioneer.

mvh
18   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Peg Posted - 2006/12/05 : 10:57:36
Va kul !

Blev det bra ?
Ryssen Posted - 2006/12/04 : 23:46:30
Det blev en Samsung,på väg hem snart.Lite mer än 1 m bred..
Hinken74 Posted - 2006/12/01 : 19:43:34
IMHO kommer inte Panasonic i närheten av Pioneer. Dock så skiljer det en hel del pengar. Är en stolt ägare till den näst senaste modellen av Pioneer 43". Bilden är grym. Dock så lider den av inbränningsproblem.
Men detta gör alla plasmor om de får stå ut med statiska bilder.

Skall man spela tv-spel eller surfa via dator bör man skaffa LCD och ta en bildförsämring. Visst de har högre upplösning men jag tycker att det ligger som en hinna över en LCD bild.
Ryssen Posted - 2006/12/01 : 08:47:44
Såg att Panasonic TH-42PV60E inte har inbyggd digitaltuner,vilket Philips TV 42PF7520D har.hur står sig philipsen mot Panasonicen,bildmässigt?
Dan Brickman Posted - 2006/12/01 : 08:17:05
Jag blev mycket impad av denna set-up

Låter mycket intressant det där om renheten i Martin Logan högtalarna. Dom måste jag försöka lyssna på
j0akim Posted - 2006/11/03 : 17:34:53
filikoster> det är nya modellen Pioneer PDP-507XD
Peg Posted - 2006/11/02 : 19:21:04
Kan bara säga att jag har en 42PV500 och är kanonnöjd med den.

Det låter som att PV60 har samma panel som PV500an på specarna men om det verkligen är så har jag ingen aning om.
govinda Posted - 2006/11/02 : 13:32:19
Hej filikoster

Mitt tips!
Jag skulle nog vänta till februari och kanske slå till på! Panasonic TH-42PV60E

Mvh Anders.s
filikoster Posted - 2006/11/02 : 10:45:29
Joakim, är det den nya serien du har eller den gamla?
j0akim Posted - 2006/11/01 : 20:35:28
haha eller gör som ja, låt flickvän/fru följa med på mässorna och låt dem inse själva att det ÄR värt att lägga x antal tusen på bild och ljud. det funkar! "fast nu blir det inga mer grejjer den närmsta tiden" tyvärr
Martin.M Posted - 2006/11/01 : 20:00:18
quote:
Kan inte förstå att Pioneer anses vara Rolls-Royce på plasmor.

Efter att ha sett dom live på Arken anser jag att Pioneer är THE SHIT.
Hade lust att klubba frugan och kassera in pengar på livförsäkringen.

j0akim Posted - 2006/11/01 : 19:45:18
Jag själv tänkte i samma banor, kollade runt på alla plasmor som finns i stort sett, jämförde med lcd osv.. sparade lite extra pengar och slog till på Pioneers nya plasma. har inte ångrat mig en dag. trots att det sved till lite i plånboken kolla mitt galleri på länken i min signatur. den är en riktig skönhet.
govinda Posted - 2006/10/31 : 10:44:05
Angående glaset, Har för mig Panasonic ger mindre reflexer bland annat.

Mvh Anders
kaffekoppen Posted - 2006/10/31 : 08:27:20
Kan inte förstå att Pioneer anses vara Rolls-Royce på plasmor. de använder et tunnare glas vilket ger vissa effekter, men ökar även inbränningsproblematiken. Panasonic är ett ruskigt bra köp tycker jag.Har följt dess prisutveckling från 22900 ner till dagens runtomkring 15 papp. Eftersom SED (som ju är det alla vill ha ;) ) kommer nästa år med en prislapp på 50 papp så är väl panasonicen perfekt tills den tekniken mognat både kvalitetsmässigt och prismässigt.

Kan du stå ut med tjock-TVn ett tag till så gör du en bättre affär förståss, men då kanske du ALDRIG handlar ;)

Förresten finns det de som räknat ut att det är direkt olönsamt med tjock-TV apparater med dagen kvadratmeterpris på bostäder. Alla "tjänar" på att byta oavsett vad TV kostar ;)
filikoster Posted - 2006/10/30 : 19:45:29
Precis Martin, jag vill inte lägga dessa 10' till just nu. Det är ju trots allt en tv det gäller, inte ett RIAA eller något annat seriöst ;))). Men det är bara att acceptera att Pioneer är plasmornas Rolls Royce.

Min gamla tjock-tv är en Philips 100 Hz. En sak jag gillar med den är "bildrutehackneutraliseringsfunktionen" Natural Motion. Philips svindyra 40' plasmor har en digital variant av denna. Vet ni någon annan maskin som har sånt i lite lägre prisklasser?
Martin.M Posted - 2006/10/30 : 06:03:57
Skulle jag köpa en idag skulle det utan tvekan bli en Panasonic PV60. Du kan få den för strax under 15.000:- på rätt ställen

Visst är Pioneers bättre, men då får man också punga ut med minst 10.000:- till. Bättre att köpa en nu, sen en SED-skärm om 4-5 år .. men det är jag det.
Snoop Posted - 2006/10/29 : 23:51:46
Panasonicen får du bra mycket billigare än Pioneer, och det är ingen dålig tv denna panasonic som du har funderat på.

Sen så är ju Pioneer mycket snyggare och har bättre support och service, men det är en annan sak

Mest tv för pengarna idag anser jag vara Panasonic PV60.
MullBenkt Posted - 2006/10/29 : 23:21:31
Om jag skall vara helt ärlig så är det inte värt att lägga så mycket pengar på en Panasonic. Det är mer värt att spara extra till en Pioneer. Tekniken är fortfarande inte bra nog i det lägre prissegmentet.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000