HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Förförstärkare

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Pettersson Posted - 2006/09/30 : 12:57:39
Funderar på att sälja min H/K AVR-430 (samma som 435) och köpa en försteg och slutsteg. Funderar på NAD T163(v2) och något högklassigt flerkanals slutsteg. Slutsteget har jag ett på gång men jag undrar lite om T163:an. Är det någon som vet om "det låter bra" och om det är en uppgradering i ljudkvalitet, jämfört om jag skulle använda H/K som försteg.
9   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Pettersson Posted - 2006/10/28 : 14:57:24
Jag var där och kollade den förra veckan hos just hembiokonsult. Lyssnade tyvärr inte på den (ej inkopplad) men jag fick kolla lite på OSD:n och den verkar ha för lite valmöjligheter när det gäller det mesta som man har blivit van att det ska finnas (Basemang., för grova inst. för avstånd osv.). Nad:en verkar ha mycket mer inställningar.
Men, jag var hos hifi-punkten (Skövde) kollade Sherwood P-965 (med sherwood:s slutsteg) idag och den har mycket bra inställningar och lät mycket bra (dvs. detaljerat men samtidigt "varmt").

Den kommer det att bli

Rolfen Posted - 2006/10/28 : 09:31:22
Jag har ungefär samma tankar som dig Pettersson. Det är tyvärr ont om flerkanals försteg som passsar min ekonemi. Ett försteg som jag är nyfiken på är NuForce AVP-16, jag har dock ej lyssnat på det ännu. Kanske något som intresserar dig också? Info bla här http://www.hembioconsult.com/db/db.cgi?id=2189&template_file=db_vara.html
B-200 Posted - 2006/10/28 : 09:26:34
jag kör HK som försteg själv och har rotel som slutsteg vilket blir en lyckad kombination enligt mig. jag trodde att ljudidelaen skulle krocka mellan rotel+hk men hk sköter försteget riktigt bra. Sen bör det nämnas att ett rent försteg är bättre, eftersom det är byggt att bara agera som ett försteg men som sagt HK gör ett förvånansvärt bra jobb.
Rotel som försteg är ett bra val, rotel 1066 är ju erkänt bra som försteg men har en grov inställning när det gäller att ställa in avståndet där högtalarna står. Fråga "Loofy" på minhembio han har 1066.

widescreen4 Posted - 2006/10/27 : 23:40:09
Rotel men kör på RSP-1098 om kvaliten är viktigast.

Varför inte fråga på Minhembio.com?
Pettersson Posted - 2006/10/27 : 20:58:35
Nja, har hört att finns de som är missnöjda med Nad:en. Inte tillräklig hög "ljudkvalitet" (vad det nu betyder). Sherwood P-965 (säljes bla. av fynda.se (jws i Falkenberg är distrubutör) verkar vara intressant.

Edit: förtydligande.
Stickan Posted - 2006/10/18 : 10:37:47
Tidningen Hemmabio testar NAD T163(ej V2) och slutsteget T973
i nummer 9/05.
De konstaterade att kombon "hanterar både musik och film med lätthet".
Pettersson Posted - 2006/10/07 : 13:20:35
Ok, verkar inte finnas någon erfarenhet av NAD:en men kanske det finns om Rotels RSP-1068 eller om Cayin dp 6. Kanske man kan hitta någon begagnad.
Det finns en Cayin dp 6 på hifimagasinet för 4500:-
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=5249

Det verkar som ett bra pris

Mvh

Pettersson Posted - 2006/09/30 : 19:08:08
Jag hade tänkt att använda H/K:n som försteg men det känns onödigt att ha förstärkardelen när jag inte planerar att använda den. Har Martens Mingus 3 både som frontar och center (centern är en förserie låda som vi
aldrig lansera, den har 2st keramiska mingus basar och en mingus diskant;har ej "byggt" den än) och jag kan mao knappt "överspeca" när det gäller kvalitet & kvantitet när det gäller förstärkare. Jag har desutom Mirage Omnistand 250 & Omnisat V2 som tilltänkta surrond högtalare.
Finns det ingen ömdöme om NAD:s T163:a

Mvh

Magnus
Manga X Posted - 2006/09/30 : 14:16:07
Hej Pettersson.

Jag har haft AVR630 och den hade enligt mig ett mycket bra försteg.
Just H/K har t.o.m. testats av LTS med framgång. Just förstegsdelen var det var bäst.

Så du kanske ska behålla H/K och hänga på något bra slusteg istället?




Mvh Magnus Eriksson

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000