HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 reciever med 5.1 + Fronthögtalare

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Fimax Posted - 2006/03/24 : 12:19:03
Hej,

min kompis har bett mig hjälpa honom i valet av surround förstärkare. Vad som är viktigt är att man kan koppla in ett par fronthögtalare och 5 sateliter.

Man ska alltså kunna välja att spela med ett 5.1 system eller sina Discoburkar utan att behöva hålla på med kablarna.

Vilka recievrar har denna möjlighet?
10   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
24U Posted - 2006/05/13 : 11:23:07
Rekommenderar Marantz SR7500, som kan precis det Du vill. Är dessutom prissänkt från 10' till 8'
Som ytterligare lök på laxen låter den bra om man inte lastar ner den för mycket med speciellt fasvridna laster.
tommypeters Posted - 2006/04/01 : 20:15:40
Personen det gäller tänker väl på klangmatchningen, hellre lite sämre "andra-frontar" som passar med center/satelliter än helt olika ljud mellan högtalarna. Eller hög kostnad för att köpa till tre högtalare som matchar frontarna.
Fimax Posted - 2006/04/01 : 20:10:06

jo det är sa att ett par stora frontar finns tillgängliga. Att sedan köpa tre små satelliter och hålla på att mixtra med nivåer och så känns lite jobbigt. Vill istället ha fem satelliter, då dessa ofta finns med i "paket" blir det inte billigare att köpa tre stycken löst.

Det är inte jag som ska ha det så (och inte skulle jag göra det så), och inte vill jag dividera om vad som är "rätt" eller "fel".

Vill bara veta om vilka recievrar som klarar detta,

silvervarg Posted - 2006/03/29 : 09:42:36
Nu är jag lite osäker på frågeställarens önskemål.
Är det verkligen så att du vill ha ett par stora och hyfsat bra frontar som du inte vill använda när du lyssnar på 5.1 ljud och istället använda ett par små sateliter fram då?
Står frontarna i ett annat rum eller liknande? Annars har jag svårt att förstå varför man skulle vilja göra på detta viset.
tommypeters Posted - 2006/03/29 : 00:00:34
Redan nämnda Marantz är ett passande märke då de satsar just speciellt på ljudkvaliteten (framför mycket finesser, inställningsmöjligheter, videoswitch etc) och det verkar ju viktigt här (trots att du skriver "discoburkar"...). Sedan är ju budgeten intressant...
weezer Posted - 2006/03/28 : 22:54:11
Att hitta ngt lämpligt att rekommendera? "A+B"-knappar ser iallafall inte jag särskilt ofta i dagens läge..
Audiovector Posted - 2006/03/28 : 09:46:12
Vad är det som är knepigt, weezer?
weezer Posted - 2006/03/27 : 18:59:16
Ahh, I see...ett par seriösa frontar för 2kanal och utöver det ett 5.1-system. Ja då blev det knepigare.
Audiovector Posted - 2006/03/27 : 15:36:43
Kravet är att förstärkaren har "Speaker A + B", dvs. en sådan knapp samt dubbla högtalarterminaler. Min Yamaha RX-V740 och Marantz SR-7500 hade det, men det har inte alla tyvärr...
weezer Posted - 2006/03/25 : 10:56:47
Typ alla? Bara att välja rätt ingång (CD/DVD) så kör den stereo eller flerkanal, allt beroende på det källmaterial den matas med. Du är alltså ute efter en 7.1-stärkare eller missförstod jag dig?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000