HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Delningen påverkar alla högtalare?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Vibro Posted - 2006/03/02 : 22:43:54
Jag var bara nyfiken på om någon hade koll. Om man kör 5.0 dvs ingen subbe påverkas då ljudet hur det sänds ut via dom olika högtalarna om man ändrar delningen som är till subben egentligen?. t:ex om jag sätter den på 80hz spelar då bara centern och surroundarna till 80Hz och resten går till frontarna ? har försökt lyssna mig fram men tycker det är lite svårt att avgöra. I vilket fall som hellst så spelar frontarna nästan bara basen iaf när man kollar t:ex på vanlig TV och kör i CSII (alternativit NEO6: Cinema).

Samt ska Surroundarna vara allmänt inaktiva när man kör "icke" surround ljud ?. tycker dom är tysta 99% av tiden, Om man kanske kan få dom att låta lite mer så att säga.
11   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
j0akim Posted - 2006/03/04 : 00:35:19
ok, ja man har ju läst och hört mycket gott om den. själv äger jag en Nova som jag endast använder vid filmtittning. funkar helt ok. men skulle hellre vilja ha en quake pga storleken..
Vibro Posted - 2006/03/03 : 23:58:24
Nja jag har snackat med ett par som har den men dom tycker den är ren skit. Samspelet med slavbasen är uselt, 18Hz är inte så troligt kanske 35hz och elementen kasta in handduken långt innan förstärkaren gör det. Så fall en av dom andra modellerna. Aldrig gillat sådana ovanliga konstiga konstruktioner med små element och slavar. Enkel låda med stort element är mer rätta takter :)
j0akim Posted - 2006/03/03 : 16:48:17
jag skulle köpa en begagnad istället för samma pris, om du har riktigt tur så kanske du får en AudioPro Ace-Bass 2 om du lägger till en femhundring..
Vibro Posted - 2006/03/03 : 13:55:12
Jag har en sub men ingen som jag tycker passar in med resten av grejorna. Tycker det är ganska bra bas även utan sub. Men jag har kollat på en sådan Audio Pro PS-175 tror jag den heter för 1995kr
j0akim Posted - 2006/03/03 : 08:30:38
jag rekomenderar dig att köpa en sub. nu vet jag inte vilka prisklasser vi pratar om, men audio pro subbarna säljs flitigt för ca tusenlappen, annars finns quake subbarna som ligger på 6000.. även den mycket prisvärd, och framförallt liten..
Vibro Posted - 2006/03/03 : 00:29:46
Ok, då det kan vara så att allt under 80Hz bara "försvinner" ?. För jag upptäckte att kollade man på Vanlig TV och körde ett par olika modes så spelade frontarna nästan bara bas och centern tog allt prat osv. Så det verkar som om den skickar basen till frontarna i detta fall allt under 80hz.
j0akim Posted - 2006/03/02 : 23:10:03
Högtalarna som är inställda på large spelar även under 80hz om det är där delningen är satt. de högtalare som står som small spelar ej under 80hz. sen om det fördelas till frontarna eller ej är nog inte alltid samma utan beror nog på stärkare till stärkare. rätta mig om jag har fel någon.
Vibro Posted - 2006/03/02 : 23:07:49
Jag frågade ifall delningen till subben påverkar surroundarna och centern när man inte har en subwoofer !
j0akim Posted - 2006/03/02 : 23:03:54
la till ett svar på din första fråga. hoppas det var det du undrade?
Vibro Posted - 2006/03/02 : 23:01:21
Jo det vet jag redan!.
j0akim Posted - 2006/03/02 : 23:00:45
om du delar högtalarna vid 80hz så skickas ju de lägre frekvenserna till basen. i ditt fall då de högtalare du har ställt på large. detta pga att du inte har någon sub.

surroundhögtalarna är ju endast igång om du kör på mer än 2 kanaler, tex 4.0 osv... 2.0 är ju endast frontarna.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000