HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Audio Pro VS. B&W surround

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
p1son Posted - 2006/01/25 : 12:23:00
Sitter nu med ett litet dilemma. Vill komplettera, eller snarare göra mitt system fullständigt med centern och surround högtalarna.

Centern är det inte så mycket snack om, den SKA vara i samma serie som mina frontar (B&W DM602 S3) valet landa på LCR60 S3.

Har ju tanken på att köra B&W runt om, men tycker det är lite "overkill" med DM600 S3 bak.

Frågan till er alla här som eventuellt har nån erfarenhet eller dylikt är, hur skulle det vara om jag körde med "Audio Pro Cinema C2" / "Audio Pro Allroom Sat" som surround?
5   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Frasseman Posted - 2006/01/27 : 20:43:10
p1son: Då jag ej längre är knuten till Hi-Fi Klubben, vill jag starkt rekommendera LCR600 till dina 602:er... Undvik LCR60 så långt det går...

Angående surroundhögtalare så beror det mest på din sitt position... Om du sitter 1½ meter eller närmare från bakvägg, bör du skaffa dipol-högtalare... (finns från B&W, men kostar närmare 6.000kr)... Om Du sitter 2 meter ellert längre från bakvägg är 600 eller 601 utmärkta val....

Om du har flera frågor är det bara att återkomma...

Mvh
Andreas
Tifosi Posted - 2006/01/27 : 13:00:28
Jag kör med B&W 602s2 bak och tycker det funkar kanon. Fast då har jag aldrig hört en hemmabio med di-/bipoler.
Har även en CC6s2 som center bak men den låter inte så kul.
f95toli Posted - 2006/01/25 : 17:42:57
Da ar ett par di/bipoler bast (det brukar ga att stalla om men en switch pa baksidan). Ett par DM600 har for dalig spridning for att vara effektiva till film (jag har sjalv ett par 602S2 som surrar och de fungerar inte sa bra till film).

Tyvarr kan jag dock inte uttala om mig om Audio pros soritment i det har fallet. Jag har anvant ett par hembyggda bipolara hogtalare till film.




p1son Posted - 2006/01/25 : 17:18:16
Till musik nöjer jag mig med stereo. Surround högtalarna ska endast fungera till film och koserter.
f95toli Posted - 2006/01/25 : 14:32:40
Vad prioriterar du?
Film eller musik?

För film så tycker jag väggmonterade bi/dipoler är bäst. Märke/serie spelar inte heller så stor roll.

För musik är vanliga högtalare bäst. Dessutom ska de placeras lite annorlunda, med lyssnaren i centrum.

Idealet är att ha möjlighet att välja vilket man ju kan om man har en 7.1 reciever. Fast det blir många högtalare.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000