HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Köpa en Yamaha RX-V800RDS

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Loopen Posted - 2005/12/21 : 23:05:00
Hej alla,

I morgon bär det iväg för att slå till på en begagnad reciever. Skall bara använda den som processor och även driva center och surround. Pre-out får gå till min 2-kanalare.

Vad att tänka på?
Ett bra beg. köp?
Erfarenheter?

Hjälp....

Tack på förhand.
4   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Loopen Posted - 2006/01/16 : 11:39:12
Tack alla för tips och råd.

Den har nu spelat i några veckor hemma hos mig. I början så användes endast processor och alla intällningar pekade på att jag bara hade front hö/vä och det fungerade mycket bra. Nu så har jag införsaffat ett par bakkanaler, Monitor Audio Bronce BFX, så nu börjar det likna surround. Jag tycker det fungerar bra än så länge och jag saknar varken center eller sub. Visst center saknas ju så fort man är fler än två som tittar men tillsvidare så går det bra. Djupbasen får mina frontar ta hand om och som jag som mest lyssnar på konserter så fungerar det över all förväntan. Nu matar jag ju frontarna med min Krell KAV400 genom slutsteget så Yamahan slipper driva de stora frontarna som är ett par Dynaudio Contour 3.4.

Sen så den dagen jag skaffar en center så blir det nog till att skaffa ett monoblock att driva centern med.

Ha det bäst där ute.
//
JPT Posted - 2005/12/30 : 21:34:14
Jag har ägt denna modell ett par år och tyckte den var en hygglig surroundstärkare. Den starka delen är processorn. Slutstegen är rätt trötta och den är lite skrytspecad som jag upplevde rent subjektivt. I stereoläge fick den spö av min gamla NAd i 3k klassen. Solklart. Så det är en ren surroundstärkare detta.

Tror inte det är några problem att koppla den pre-out till din stereo om den har hometheatre pass-through. Annars kan det bli lite halvjobbigt att mecka med volymen hela tiden. Glöm dock inte att centern är en viktig kanal för filmupplevelsen och ska du driva en hygglig center i 5k klassen och uppåt har du en hel del att vinna på att skaffa ett slutsteg till eller gå på en lite bättre surroundstärkare.

Hoppas detta hjälper,


Jens
j0akim Posted - 2005/12/22 : 19:38:29
http://www.homecinemachoice.com/reviews/hccreviews/Amplifiers/Yamaha/YamahaRX-V800RDS.php

här finns lite info åt dig.. tror inte du förlorar något, men att köra så som du säger är väldigt jobbigt, jag körde så ett tag men tröttnade och köpte en integrerad primare istället. har inte ångrat det en sekund. lycka till!
Loopen Posted - 2005/12/22 : 16:22:14
Ingen som har något att säga om denna?

Näh då får jag väl köpa på vinst och förlust då....

God Jul på er alla....

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000