HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Infinity Beta C360

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
KingX Posted - 2005/11/11 : 23:08:12
Ngn som äger eller lyssnat till en sådan här?

Går i tankarna på att byta upp mig till ngt större sitter just nu med en liten Infiniy center som ingår i deras TSS-750 paket..
och den här verkar juh vara sjukt prisvärd, desvärre finns det ingen butik som har en sådan här i närheten så man kan testa så tänkte mest höra med er hur den låter?

går den att jämför med ex. Canton ERGO centern (storleken är iaf av samma kaliber har jag märkt)

billig som tusan är den juh också..
såg hembiobutiken säljer den juh för 2.495 kr
12   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
KingX Posted - 2005/11/24 : 14:35:01
det vart en c360 inköpt idag!

får juh säga att det lyfte upp hemmabion nått så in i bänken! det går hur bra som helst o köra sateliter till den tycker jag.. den tar inte överhanden.. men rösterna låter otroligt mkt klarare + att man får juh höra en del ljud i centern som iaf jag inte hört tidigare så det var ett trevligt inköp =)
KingX Posted - 2005/11/14 : 19:29:00
skall iväg imorgon är det tänkt och lyssna på båda BETa centrarna och då även ta med hem o prova och se hur de beter sig i hemmets lugna vrå =)
KingX Posted - 2005/11/14 : 00:35:05
jo, jag håller med dig på så vis.. den är otrligt bra för det ändamål jag använder den till.. film uteslutande...
men jag tänkte mest på att skaffar man en större center så kommer den juh att nå ner till de hz där även subben spelar.. och därmed borde juh risken öka för att bägge spelar på som bara tusan och ger lite för starka db värden.... då subben måste spela rätt högt så den kan hjälpa de mindre sateliterna så man får en någorlunda bra frekvenskurva..

men som sagt.. systemet ska bytas ut dock tänker jag behålla subben ett tag till då den spelar grymt bra och när man bor i lägenhet är det inte så bra o skaffa för mkt muller heller då grannarna inte alltid gillar när man flåsar på BIO bas *haha*
och sedan skaffa beta20 fram till att börja med.. och sätta TSS sateliterna jag nu har fram bak och köra på i 7.1 så man kan utnyttja ES ljudet lite mer.. nu har jag juh bara ett vanligt 5.1 system då jag inte skaffade till några extra högtalare när jag köpte paketet..

KennethS Posted - 2005/11/14 : 00:04:40
Skulle säga att subben är det klart starkaste kortet i det packetet. Klara 150w kontinuerligt och 500w peak, så den går inte av för hackor, vissa testare gick så långt att dom tyckte subben själv nästan motiverade priset för hela paketet.
KingX Posted - 2005/11/13 : 12:29:58
hehe.. jo jag ska förska ge mig på den med om jag får tag på nån av dom vill säga =) Vet att man kan ibland lösa om det blir så att Centern kan bli för upptäckande att man placerar den bakom frontarna i ljudbilden så den inte lixom får lika stort inflytande...
Jag är mer rädd att den där rackaren spelar bort subben som medföljer TSS paketet =) då den centern spelar rätt djupt ändå =)
KennethS Posted - 2005/11/13 : 10:58:52
Tycker dock du ändå ska låna hem båda, den stora centern är riktigt trevlig, så det är svårt att ge ett vettigt svar. Har du tur så fungerar det ändå
KingX Posted - 2005/11/13 : 04:34:09
mm.. ja det må juh iofs vara sant.. ska nog mer kolla upp den mindre då... bara lixom talet och så låter lika.. det är "burkigheten" i centern jag vill komma ifrån....

tyvärr bor jag i Borås så inte direkt nära till Linköping på så vis... fast finns säkert ngn i GBG som man kan låna hem ifrån.. bara det att man ska ta sig fram o tillbaka =)

KennethS Posted - 2005/11/13 : 01:18:57
Problemet du står inför är att centern är så stor och kraftig att den kan komma att dominera din ljudbild. Vart bor du? Lefflers här i Linköping saluför Infinity:s Beta serie, så bor du nära kan dom hjälpa dej.
KingX Posted - 2005/11/12 : 19:21:47
min tanke är att skaffa deras BETA20 sateliter efter det här... tror du den e för rejäl för dessa också? de ska juh funka rätt bra.. kan juh tyvärr inte köra med golvare till hembion då jag av utrymmes skäl inte har plats..

men man kanske skulle försöka sig på o låna hem, dock är frågan vart.. då ingen jag vet i omnejd har några Infinity saker i butik =(
KennethS Posted - 2005/11/12 : 17:36:52
Hehe enda risken du löper är att den kommer totalt dominera din ljudbild. Har ägt samma TSS 750 paket som du och jag tror nästan du skulle köra med den mindre Beta centern. Den stora centern kräver nästan minst Beta 40 golvaren för att det ska bli bra. Men det är bara att ta hem och prova!
KingX Posted - 2005/11/12 : 11:42:25
hehe, oki doki.. det låter juh trevligt... med tanke på att jag idagsläger kör Inifny sateliter runt om, så tordes det inte vara några större problem o byta ut centern nmot en sån här bjässe eller?
KennethS Posted - 2005/11/12 : 03:27:30
C360 är en riktigt trevligt center, varm i klangen med en mycket bra botten. Tung och stor som attan dock!

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000