HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 WiFi och flerkanalsHiFi
 subwoofer?

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
to_apeiron Posted - 2005/10/18 : 02:34:07
måste man ha det? i ett mindre rum? har alltid känt mig skeptisk till såna. tycker det bullrar liksom...

om maN MÅSTE--VAD SKA MAN VÄLJA? MINSTA MÖJLIGA ELÄNDE SÅ ATT SÄGA?

TÄNKTE I ÖVRIGT ANVÄNDA 4 X jbl CONTROL 1 PROFESSIONAL

SER ALDRIG PÅ FILM I FLERKANAL HEMMA--DET ÄR BARA Sacd-FORMATET SOM DRIVIT IN MIG I DENNA DJUNGEL

TILL DETTA HAR JAG EN REN SACD SPELARE FRÅN SONY (SOM ALLTSÅ SAKNAR BILDFUNKTION) och en hyfsad sony förstärkare i ES-serien

den förefaller att klara både aktiv och passiv sub

synnerligen tacksam för råd

en annan sak: tänkte först köpa 5 x monster THX ultra långa färdigterminerade i samma längd--sen insåg jag att det skulle gå på tio papp--nån som kan föreslå ett billigare fullgott alternativ? gärna kablar som e så pass snygga att man inte behöver dölja dom utan kan ha dom att snubbla över...
1   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Allison One Posted - 2005/10/18 : 23:47:46
En aktiv sub gör underverk!
Men du bör ställa den så lågt att du inte hör den bullra, du ska egentligen inte höra den alls är det tänkt.
Men lyftet för övriga högtalare är påfallande.
Plötsligt börjar de leva upp och får en helt annan och roligare karaktär när de inte behöver spela så lågt och anstränga sig och förstärkaren.
Så är det tänkt att fungera,men svårt att nå dit!
För har man lagt x antal tusenlappar på en sub så vill man ju höra den!- och där blev det genast bullrigt.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000