T O P I C R E V I E W |
coldcut |
Posted - 2013/03/23 : 15:50:44 ..Finns på Spotify från idag..
Några intressanta spår, trots allt. |
7 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
coldcut |
Posted - 2013/03/31 : 20:33:33 Efter ett par lyssningar har jag hittat ett par guldkorn. Men inte så mycket som kommer att bli ingraverat i musikhistorien, kanske. Fast, finns det artister som lyckats hålla sig helt relevanta och intressanta genom 13 studiealbum? Kommer nog inte på någon, faktiskt. |
e-robban |
Posted - 2013/03/31 : 10:11:17 Lyssnade på den tvärt. Fick lite NIN-vibbar. Inte ointressant. |
Pac |
Posted - 2013/03/29 : 16:51:40 Den finns som 24/44.1 på HDTracks. |
Gabe |
Posted - 2013/03/29 : 14:53:53 Depeche Mode är ett av mina guilty pleasures - tycker nya plattan är riktigt bra och framförallt välproducerad. Basen går härligt djupt djupt samtidigt som plattan är tämligen avskalad med Depeche-mått mätt. Den och Bowies nya är i mina öron bevis på att musikkarriärer kan vara hur länge som helst! |
Apexorca |
Posted - 2013/03/29 : 08:56:59 Jag föll för DM redan 1a plattan - Speak and spell. Jag älskar DM. De har betytt jättemycket för mitt musiklyssnande genom åren. Ett slags referenser. De senaste 2 plattorna går dock ej in i hjärtat på samma sätt som tidigare. De fins några bra spår på de senaste 2 plattorna men inte lika bra som tidigare. Den nya behöver dock mer tid att sjunka in. Låtarna känns inte längre lika unika som de som gjorts tidigare. Svårare att skilja spåren från varandra och man får inte något riktigt eget avtryck från låtarna om jag generaliserar lite. Tidigare låtar har haft tydliga karaktärer som är grymt unika och etsar sig fast. Enkelt, genialt, spelglatt, lätta att ta till sig och livskraftiga. De håller i längden. Osäker på de nyare låtarna. Jag tror de kommer att glömmas bort, dessvärre.
David Gahns sångprestation är dock mästarklass som vanligt och han har blivit bättre och bättre med åren, djup, inlevelse, smärta och finess. Lidelsefullt. Bara den gör det värt att lyssna.
Skall till London O2-arena och se dem Live nu i vår. Deras konserter är dock helt magiska fortfarande.
På något sätt är de ändå "still going strong" och jag hoppas på fler album.
De har vad jag förstår ny producent på de 2 senaste plattorna och jag tycker de skall byta. |
Bubbel |
Posted - 2013/03/29 : 08:20:44 Nja om de är dåliga eller ej är upp till var och en. Efter att ha lyssnat på dem i dagarna tre är det tumme upp, att de har ett lägre tempo på skivan visar att de faktiskt vågar göra nya saker.
Jag har följt dem sedan de släppte första skivan så hade jag väldigt svårt för dem från Love and Devotion och kommande album kom men även de har man nu tagit till sitt hjärta.
Anders |
rolnor |
Posted - 2013/03/28 : 15:30:29 Intressant kan jag hålla med om, men inte bra, är som andra ikoner, dom tappar gnistan med åren, sorgligt tycker jag. |