T O P I C R E V I E W |
Jojje66 |
Posted - 2012/12/14 : 20:46:47 Den 1/12 blir det legalt för sambon att lyssna på sin jullista här hemma och det sker flitigt. I kväll känndes det NOOG med Carola och herr Jöback. Efter någon pilsner och det att minnen från ett antal svettiga kvällar med John Lindbergs Trio (JTL) på den lokala puben Mariannes Saloon dök upp från någon stans i järnbalken knappades deras Christmasskiva in på Spotify. Vill inte påstå att det är någon ultimat julskiva som sprider den rätta tomtestämningen bland alla i huset men det rockar skapligt för dom som har (jag saknar) raggarplog i pannan och kan säkerligen fungera riktigt bra.
Vänliga hälsningar Johan |
1 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Björn-Ola |
Posted - 2012/12/16 : 13:46:44 Vi kan väl nyttja den här tråden och fylla på med fler förslag på alternativa julskivor.
Vad är bättre än lite äkta prog för att hitta den rätta julstämningen? Det är nu ordnat i och med att progeliten samlats för att ge oss just detta. Vi får höra Neal Morse, Mike Portnoy, Steve Hackett, Steve Morse, Roine Stolt, Pete Trewavas m.fl. framföra kända julsånger på det sätt som de uppenbarligen är avsedda att framföras på.
Favorit? Svårt, men Shred Ride - Sleight Ride får mig att inse vad lite äkta guitarshredding kan göra för att höja julstämningen. En uppenbarelse! Återstår att övertyga min familj om detta.
Jag kan naturligtvis inte undanhålla er barnens julfavorit som har en klar potential att konkurrera ut den alltmer politiskt korrekte Kalle Anka: http://www.youtube.com/watch?v=dcbmBXYBBp4
|
|
|