HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Jag bara måste berätta

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Micke Y Posted - 2012/10/29 : 19:53:12
...att jag köpte Peter Gabriel 2012 remasters i 24 bitars version av godingen So. Ni vet Sledgehammer och så. Jag fick ett erbjudande från Society of Sound som jag bara inte kunde motstå.

Den är helt underbar, både musik och ljud

Eftersom alla känner till musiken så väljer jag att kommentera ljudet. Detaljeringsgraden är otroligt mycket bättre än orginalet, ljudbilden har delat upp sig i individuella instrument istället för ljudmattor. Det finns luft och rum runt mickade ljud blandat med alla syntar, läckert. Basen är mycket tydligare och på vissa ställen, ljupare.

Inspelningen är långt ifrån någon inget-får-läggas-till-eller-dras-ifrån historia men ändå så läcker och passande.

Bara ett litet tips.

http://www.bowers-wilkins.eu/Society_of_Sound/Society_of_Sound/Music/Peter-Gabriel-So.html

Micke
10   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
AlfaGTV Posted - 2012/11/15 : 20:37:28
Jag skaffade mig medlemsskap också! Trevlig musik, och ett vettigt urval! Man kommer ju i kontakt med mycket som man inte skaffat annars också.

Lite besviken blev jag när jag insåg att man fick köpa So utöver medlemsskapet, vilket jag inte insåg först...
Visst låter filerna bra, inget snack, men vinylen från Classic Records är inte sämre, bara annorlunda.
Med vänlig hälsning, Micke
ninja Posted - 2012/10/30 : 22:16:22
OK, tack!
Micke Y Posted - 2012/10/30 : 21:05:24
Per år

Om de är änne bättre än SACD filerna vet jag tyvärr inte

Micke
ninja Posted - 2012/10/30 : 20:42:20
Är detta (40¤) årsabonnemang eller per månad?
govinda Posted - 2012/10/30 : 20:39:16
Jag har alla hans cds på SACD Hybrider hur många bitar har dom tro? Dom är remastrade 2002 och fick bästa betyg när dom kom.

Skulle filerna vara ännu mer högupplöst?

mvh
Micke Y Posted - 2012/10/30 : 20:13:30
Ja, jag är med i SoS och jag tycker det är struntbilligt för det man får. Det är lite olika stil på musiken men det finns guldkorn ibland dom.

Micke
byZan Posted - 2012/10/30 : 09:12:23
Jag gick aldrig med för jag visste inte hur jag skulle göra med den digitala biten i systemet, men nu verkar det DAX att gå med
minoman Posted - 2012/10/30 : 08:54:16
Hej,
jag har varit med från början i SoS. Det är mycket musik man får för pengarna. Alltid super kvalitet. Inte alltid musik man skulle köpt i vanliga fall men du hittar mycket nytt som vidgar dina erfarenheter. Rekommenderas varmt.

mvh/micke
Bernt Jansson Posted - 2012/10/30 : 08:25:49
Jag har hört en del av de där, fina grejer!
AlfaGTV Posted - 2012/10/29 : 21:26:58
Bra tips! Är du medlem på "Society.." förresten? Jag överväger, och eg är det ju en skitsumma för 24 album per år... Men principen att inte själv välja vilka plattor man får tillgång till är inte lätt att vänja sig vid.
Med vänlig hälsning, Micke

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000