HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Rickie Lee Jones - The Devil You Know

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
Audionet Posted - 2012/09/29 : 10:18:10
Rickie Lee Jones har länge varit en av mina favoriter. Men slutet av 80-talet och framåt har varit lite upp och ner. För egen del har jag uppskattat hennes tidigare plattor och då i vinylform. Men så kom det då en ny platta, The Devil You Know. En platta där Rickie Lee Jones bland annat tolkar Neil Young, Rolling Stones och Van Morrison. Ben Harper har producerat samt tillhandahåller en låt "Masterpiece".

Plattan är väldigt avskalad och naken. Hennes röst har mognat ytterligare och är något mindre nasal än tidigare. Vilken känsla hon har, det känns verkligen äkta och utelämnande. Hennes sårbarhet lyser inte igenom på samma sätt som de tidigare skivorna utan här kommer livserfarenheten fram och hon är mer bestämd och säker i stället för tvivlande. Det känns som hon är mer säker på sina känslor. Är det inte just så det är att åldras?

Jag rekommenderar en lyssning!

Om ni är nyfikna på hur det låter så kan man få smakprover i länken https://www.hdtracks.com/index.php?file=catalogdetail&valbum_code=00888072341418

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.08 sekunder. Snitz Forums 2000