HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Bruce

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
Elgstrand Posted - 2012/07/28 : 23:07:46
Ny tråd med anledning av att jag såg Bruce Springsteen igår och var mer än nöjd. Ikväll verkar vara lika kul. Fler som är nöjda/missnöjda och hade KUL?

Mvh / Fredrik
10   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
govinda Posted - 2012/07/31 : 19:30:31
Häftigt

Kan bara instämma, En modern profet av vår tid som sprider kärlek glädje och ödmjukhet omkring sig

Respekt!

Mvh Anders.S
jonas_gbg Posted - 2012/07/31 : 19:03:14
http://brucespringsteen.net/news/2012/a-thank-you-to-scandinavia

A Thank You to Scandinavia

Jon Landau was asked by Sweden#8217;s largest daily newspaper Expressen to comment on the shows in Gothenburg. Here is the text of his response:

The two shows in Gothenburg were among the very highest moments in Bruce and the Band#8217;s history of performing. As in all of Scandinavia, the crowds were among the greatest I have ever seen#8211;for any artist. The audience comes with a great knowledge of Bruce#8217;s work, a depth of feeling for all of it, and a special empathy for his artistry. As a result, Bruce and the Band are free to be as spontaneous and loose and emotional as they can possibly be. The results are nights of pure magic. For example, on Friday, Bruce did his greatest performance ever of #8220;Drive All Night.#8221; On Saturday, he did his greatest performance of #8220;Frankie#8221; as well as that beautifully deep and special and heartfelt version of #8220;Jungleland,#8221; featuring Jake Clemons playing the song#8217;s classic Clarence Clemons solo. Moments this beautiful can only happen when the artist and audience are as one.

On behalf of Bruce, and all the members of the E Street Band, we thank the people of Gothenburg, all of Sweden, and all of Scandinavia for their incredible support for our efforts over so many years. We play for so many audiences around the world, but none are better than we find here. We look forward to our future visits and to seeing you all again the next time around.

Jon Landau
jonas_gbg Posted - 2012/07/30 : 23:12:35
quote:
Jag har sett Bruce fler gånger än jag kan minnas, Denna konsert på lördag var det bästa jag sett och då väger jag in helheten

Mycket intressant att höra från någon som sett honom flera gånger.

Även på http://www.backstreets.com/ höjs lördagens konsert upp bland höjdpunkter.


Kolla även in denna från Fredagen:
http://www.youtube.com/watch?v=r8qpTL1wxGQ
Pro-video från http://brucespringsteen.net/
govinda Posted - 2012/07/30 : 19:41:57
quote:
Jag har aldrig sett Bruce förut, det verkade verkligen som man träffade rätt tillfälle


Konserten på lördag var en riktig skalp av ädlaste valör

Lite Perspektiv, Vem klarar av leverera fredags och lördags-kalas till Ullevi a 65-70 tusen personer?

Min högst personliga lista!

1.Bruce Springsteen
2.
3.Pink floyd
4.U2
5.ACDC Nostalgisk karaktär, Glömmer inte första gången med Bon Scott

(Jupp jag såg Rolling Stones senast på Ullevi Old Fellows Say No More)

Vilket Band vill jag se nästa gång på Ullevi?

DMB Så Klart!

Mvh Anders.S
Elgstrand Posted - 2012/07/30 : 19:04:12
Jag har aldrig sett Bruce förut, det verkade verkligen som man träffade rätt tillfälle Som många andra säger, magiskt!
Ska man vara lite girig så hade jag väl gärna gått båda dagarna!

Mvh.

Edit: 2 från mig med




govinda Posted - 2012/07/30 : 17:51:24
Jag har sett Bruce fler gånger än jag kan minnas, Denna konsert på lördag var det bästa jag sett och då väger jag in helheten

Den här publiken var makalöst bra! 67000 klappar händer vifta å ha skoj

Där fanns en välkomponerad röd tråd från ett inledande spår av Credence Who stop the rain! Till ett annat spår till minne av Clarence Clemmons

Han var lite hes i början efter gårdagens konsert men blev fort uppvärmd, Tur var det för det är lite fascinerande att Little Steven Nils Löfgren inte ger mer sång ifrån sig, Men dom får MVG för sitt jobb.

Jag ska lägga in några bilder lite senare, Bruce såg riktigt fräsch ut! inte en dag över 35!

Max Winberger slog bra på pukorna, Han var som ett skenande lok imellanåt Clarence brorson gorde en bra insats på Saxofonen.

För mig personligen var ljudet inte bra men jag satt upp under taket vilket inte är till någon fördel för ljudet.

Helhetsupplevelse det bästa jag sett inklusive publiken!!



Har inte örnkoll på alla 4 timmar med låtar men bra lista!
http://open.spotify.com/user/anundgard/playlist/4594vswzOF6Bk8glLJ5Dyl

Mvh Anders.S






jonas_gbg Posted - 2012/07/30 : 16:57:17
Var där båda kvällarna.
Sittplats på fredag och planen på lördag.
Lördagen kändes bättre, men kan även bero på att det var annan stämning på plan.

Det som är så bra är att de kan variera vilka låtar de kör. Inga krav på att följa nån förprogrammerad ljusshow.
Elgstrand Posted - 2012/07/29 : 19:39:25
Känns som att han gjorde en superhelg i Göteborg, en sån där som sitter i länge. Kul!

Mvh.

JonasY Posted - 2012/07/29 : 14:55:13
Var där igår (lördagen). Magiskt!
Hornta Posted - 2012/07/29 : 10:38:36
Ruggigt nöjd med Bruce på fredagen! Kompis som var igår också tyckte den var lite lite sämre trots bättre låtar..

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000