HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Lana del Rey

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
Check here to subscribe to this topic.
   

T O P I C    R E V I E W
svanbo Posted - 2012/02/08 : 13:55:20
Någon annan än jag som är fullkomligt förhäxad av denna kvinnas musik?
7   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
svanbo Posted - 2012/02/11 : 22:01:15
Vilka är David Lynch:s alster? Jag har alltid varit löjligt förtjust i hans filmer och musiken i hans filmer så det kan ju ha ett samband...

Ska jag vara ärlig är det främst de två hitsen Video games och Born to die som jag föll som en fura för, resten av skivan är bra men inte magisk. Framför allt Video games kan jag inte få nog av. Jävligt bra video också.

http://www.youtube.com/watch?v=HO1OV5B_JDw

Born to die: http://www.youtube.com/watch?v=Bag1gUxuU0g&ob=av3e

Tack för DN -artikeln, när jag ser videon efter att ha läst artikeln så blir det tydligt att hennes överläpp har innehåll av främmande karaktär i sig...
Zombie Posted - 2012/02/10 : 10:36:18
Mer impad av Grace Woodroofe om jag ska vara ärlig...det finns lite mer av henne under Lizzy Grant...Lana del Rey, alltså.

Edit: leta upp hennes första outgivna skiva 2009 som cirkulerar på nätet. Kallas för Nevada Master eller Kill, kill antingen som Lana del Rey eller Lizzy Grant. Den är bra, om inte bättre än den utgivna i år...
Eref Posted - 2012/02/09 : 20:03:47
Jag gillar hennes namn och hennes röst. Jag gillar också tigern i "Born to Die"bilderna. Tack för tipset. Skall lyssna mer.
guy gadbois Posted - 2012/02/09 : 18:11:52
Jag tillhör dem som gillar Lana stenhårt, men så gillar jag också David Lynchs alster (jag förstår din koppling JonFo)

Kopplat till ämnet så har Fredrik Strage också skrivit intressant om fenomenet Del Ray:

http://www.dn.se/kultur-noje/kronikor/fredrik-strage-hos-vanner-av-alternativrock-framkallar-lana-del-rey-paranoia
JonFo Posted - 2012/02/09 : 17:46:28
Haha, det blev en slölyssning till idag när jag jobbade. Det sätter sig mer och mer.
Jag sitter och undrar var jag känner igen arrangemangen ifrån, det känns lite David Lynch, postrock mm men jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som gör det så bekant. Det kanske är producerat av någon annan artist jag lyssnar på.

# Jon
svanbo Posted - 2012/02/08 : 23:44:26
Då ska jag hjälpa dig: Du tycker det är bra. Jävligt bra. ;-)
JonFo Posted - 2012/02/08 : 17:18:16
Inte förhäxad men jag har lyssnat på plattan några gånger de senaste dagarna. Jag har nog inte riktigt bestämt mig för om jag tycker det är bra eller inte ännu. :)

#Jon

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000