T O P I C R E V I E W |
Passerati |
Posted - 2011/09/23 : 08:23:14 Lyssnat timtals redan på DT's nya platta. Grymt skön och teknisk. Rek lyssning på Spotify eller ett direkt köp för er som redan gillar bandet!
Köp dubbel skivan med dvd där film från uttagningen av deras nya trummis är med, väldig intressant och underhållande, fast ljud och bild lämnar övrigt att önska.
Min Hi-Fi vän beställde dessutom från andra sidan Tellus för en spottstyver. |
3 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
edison |
Posted - 2011/09/24 : 21:07:04 En väldans bra platta tycker jag. Fick spela den ett par tre ggr innan den började "sitta" ordentligt...men sen...nog är det nåt som åtminstone liknar "I & W 2" ;-) Inte lika luftig och tajt som den, i ljudbilden, men bättre än jag väntat mej faktiskt...trodde nästan inte det kunde bli en riktig kanonplatta igen efter så många år och med de senare i minnet. Inte att dom var usla men med den nya är DT liksom "åter på banan" känns det som. Skönt basisten hörs lite mer på sina håll än brukligt, och snygga pianopartierna gillar jag, liksom många snygga refränger. Nån vän tykte lite överrraskande att även LaBrie (vars sång han normalt inte alls gillar) var riktigt bra på denna plattan. Håller med men jag har ju inte ogillat hans sång innan heller.
Sen är det bara att konstatera att en ny trummis iaf inte blev nåt nerköp precis..."lika bra men aningen annorlunda" kan man väl säga.
Kan till en del hålla med Hornta om att lite mer tempo överlag kunde gjort det lite roligare (än vad det redan är...)
Hade dom gjort den lite mer "transparent" i ljudet också...då hade den fått en 10 av 10... |
Hornta |
Posted - 2011/09/23 : 15:01:10 Själv är jag lite besviken på albumet, känns som de själva begravt sig i mikes avhopp om man lyssnar på texterna... Kanske jag som missuppfattat texter när lyssnat igenom albumet också. Det jag saknar är lekfullheten, känns lite stelt och tråkigt. Visst ibland får de till några intressanta partier men överlag är det ganska platt och segt. Skulle vilja se lite mer fart och tempoväxlingar!
Men jag har bara lyssnat på albumet ett par gånger, ska ge det ett par försök till :) |
Stefaeri2001 |
Posted - 2011/09/23 : 14:40:16 Har spelat den flera gånger- och för mig låter detta som "Images & Words 2". Det vill säga massor av halsbrytande instrumentalpassager, bra melodier och ett spännade riffande. Mycket mer öppet ljud än de ganska tjocka metallplattor de gjort på senare tid.
Vad som skiljer mest är sången, melodiken är mer som på de senaste två plattorna och LaBrie har slutat yla.
S
|