HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Bullet plugs vs original på Amazonkablar

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
ulf Posted - 2008/09/09 : 01:09:52
Jag har efter mycket testande funnit att Audioquest Amazon signalkablar funkat bäst mellan min CD Ayre CD5 och LA mayro förstärkaren. Mina kablar var när jag köpte dem omterminerade med Bullet plugs.
Samtidigt som en kompis, Berra, fick sin LA mayro levererad fick han låna mina kablar. Han har samma CD som jag. Berra blev mycket imponerad av kablarna och hittade ett par begagnade med originaltermineringen kvar.
Så häromdagen kom han till mig och vi gjorde ett enkelt test. Vi lyssnade på ett antal CD och bytte hela tiden mellan kablarna vars enda skillnad var kontakterna. Hörde vi någon skillnad?
Bägge kablarna lät mycket bra och skillnaden var liten men märkbar.

Med originaltermineringen var klangen lite ljusare och ljudbilden var lite mer framåt. Rösterna var lite klarare och en aning agressivare.
Med Bullet Plugs blev klangen lite mörkare och rösterna lite mer laid back och mjukare. Vilket som var bäst var en smaksak.
Ingen av oss tyckte vi behövde omterminera våra resp kablar efter testen. Men det var intressant att det fanns en liten skillnad beroende på kontakttyp!!
6   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
ulf Posted - 2009/02/13 : 18:15:35
På rekommendation av en audiophile bekant inköptes en Cardas Golden Reference signalkabel. Den ligger ju i ungefär samma prisklass som Audioquesten. Cardas kräver lång inspelning så den fick gå några veckor dygnet runt på tunern. Nu har kablarna testats mot varandra mellan CD och LA mayron. Båda låter mycket bra. Cardasen är dock nyansen bättre tycker jag. Aningen mer homogen,lie mjukare och lite varmare. Upplevs som mer musikalisk. Så den får sitta kvar. Audioquesten får uppgradera på andra ställen i min anläggning.
calle_jr Posted - 2008/11/11 : 22:26:27
Det är ju bra kontakter bägge, så man kanske inte skulle förvänta sig några wow-effekter.
Intressant hursomhelst.

Någon som testat AQs nya "Just push"-kontakter
ulf Posted - 2008/09/09 : 16:14:10
OK tack för upplysningen. Har hört mycket gott om WBT next gen. Vore intressant att prova med samma kabel.
Cyrus Posted - 2008/09/09 : 15:44:26
Pinnen är i silver och hylsan är svart, på koppar är den kopparfärgad och hylsan blå.

Så svaret är ja
ulf Posted - 2008/09/09 : 15:28:49
"pinnen" i mina bullet plugs är silverfärgade. Är det då silvervarianten?
Bernt Jansson Posted - 2008/09/09 : 09:10:30
Kontakter är viktigt. Var det Bullets i koppar eller silvervarianten?
Tips: WBT Nextgen RCA är också värd ett test om ni skulle få lust nån gång.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000