HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 MBL utvärderas

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
global Posted - 2007/07/10 : 18:31:48
Jaha så har man lyssnat på MBL då.
Jag var nere på Audio Concept i Stockholm bara för att jag var nyfiken. I ett rum stod MBL#8217;s referensförstärkeri + deras näst värsta högtalare och något Schweiziskt märke till CD spelare som jag inte minns namnet på. Naturligtvis ville jag ha en provlyssning. Jag var beredd på att det skulle låta som allt annat jag har hört. Alternativ ett: hårt och metalliskt eller alternativ två: ganska färglöst och oengagerat. Med reservation för att jag inte har hört speciellt många dyra anläggningar
Vad fann jag då? Jag vet inte om det är mina öron som har blivit upptränade eller vad. Men jag kan bara beskriva det som: Så ska musik låta. Jag har aldrig hört något liknande. Det lät som musikerna spelade i rummet. Helt klart beroendeframkallande. Det finns andra på forumet som är betydligt bättre att beskriva hur det låter. Men det var så jag upplevde det. Den enda nackdelen är priset. Undrar vad man får om man donerar sin njure och bägge benen?

Audio Concept förövrigt är en alldeles utmärkt butik. Man skulle kunna spendera en hel dag där och botanisera. Magnepan, Boulder, Mc Intosh, Atma Spere etc, etc.
5   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Cyber Posted - 2007/08/05 : 01:06:49
Var för drygt en vecka sedan hos Audio Concept och lyssnade på MBL 101 E...absolut toppklass..

/Cyber
kent_n Posted - 2007/07/27 : 11:15:45
Vi var ett gäng som okuperade soffan framför dessa monsterhögtalare, som nu är inspelade, vi hadde med oss egen musik allt från rysk opera, visor, folksånger, hårdrock, pop hela programmet i musikväg.

Under ca: 2 timmar satt vi kritiskt o utvärderade dessa högtalare.

Att vi avslutatde efter ca: 2 timmar berodde på att Robert ville dema ett par andra högtalare, och det kan han väl få göra...Tack Robert för att vi fick okuppera soffan..

Resultatet...Oavsett vilken musiksmak..absolut toppklass, en egen division helt enkelt..suveränt, har svårt att tro att någon högtalare överhuvudtaget kommer i närheten.

Får ni chansen, lyssna...makalöst bra
kent_n Posted - 2007/07/19 : 23:06:53
Nu har Audio Consept fått in MBL 101 E, Reference Line, Full range isotropic speaker. MBL:s stora högtalare..Kostar bara 410 000:- kronor. Håller på att spelas in just nu..Dom är riktigt mäktiga...
octavia rs Posted - 2007/07/11 : 12:32:44
quote:
Säkert Nagra.


Jag tippar på att det var Wiess cd drive och dac........
ztenlund Posted - 2007/07/10 : 18:33:33
quote:
Schweiziskt märke till CD spelare

Säkert Nagra.

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000