HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Lyssningsintryck av t-amp + XTZ 80 satellit

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

T O P I C    R E V I E W
jeppe72 Posted - 2006/06/18 : 11:02:53
Hej i sommarvärmen!

Underbart är det, synd att jag måste läsa om väckelsen i övre norrland just nu. Varför skriver jag nu om det här lilla systemet? Jo, jag kände att det var dags att dela med mig av mitt lilla system som står placerat på en hylla precis i takhöjd i mitt 25 kvm stora vardagsrum.

Systemet består av en batteridriven t-amp en Denver dvd-141 (lätt moddad), Clicktronic signalkabel, EKK högtalarkabel och ett par högtalare från XTZ som heter 80 satellit.

För det första är jag imponerad av hur länge batterierna håller. Bra många timmar än så länge och för det andra är jag imponerad av ljudkvalitén som det här systemet presterar och så klart nyfiken på hur det skulle låta om det placerades bra. Ljudet är musikaliskt, i brist på annat ord och saknar rätt mycket luft och ljudbildsdjup. Jag upplever det som att toppen är lite avrullad men det är faktiskt inget negativt med det utan ljudet känns hyfsat neutralt eller homogent ur frekvensperspektiv. Inget är stickande, essigt, hårt eller störande och det är heller inte för mörkt eller dovt och oengagerande (givet pristet och placeringen förståss). Ett kul litet system som kostat mig 600kr eftersom jag lånat DVD:n och fått högtalarna. Mycket glädje för lite pengar!

Högtalaren har en fin klang och ett relativt öppet ljud. De grötar ihop informationen om det blir för komplext eller om man spelar starkt men jag hade inte väntat mig annat utan snarare ännu sämre upplösning än vad dessa ger. Ganska tight ljud på det stora hela helt enkelt. Någon gång fram över (om länge) kanske jag kopplar högisarna till mitt stora system och ställer dem på stativ för att se vad de kan prestera.

Systemet rekommenderas helt klart, till den som vill ha musik i ett rum till men inte har pengar, plats eller lust att lägga tusentals kronor på ett "sidosystem"
1   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
ohmega Posted - 2006/06/18 : 22:52:20
Kul recension...skulle vara kul å läsa dina intryck av högtalarna drivna av en kraftfullare förstärkare..

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.12 sekunder. Snitz Forums 2000