T O P I C R E V I E W |
Snoop |
Posted - 2006/02/27 : 19:07:21 Är ju utan högtalare nu, så jag lånade hem ett par Audio Pro Cube så länge tills jag får mina Veritas.
Varför jag just valde dessa högtalare att testa var att jag blev imponerad av carlsson högtalarna på highend 06 och dessa ska ju ha en liknande konstruktion om jag inte har helt fel.
Ni kan läsa ett mycket bra test här http://www.component.se/?page=artikel-audiopro_qube.php
Själv så kommer jag med test resultat när jag spelat på dem några dagar. |
3 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Snoop |
Posted - 2006/03/01 : 22:03:39 Kablarna är nu utbytta mot ViaBlue kablarna som jag äntligen fått hem från Christopher
Har suttit några timmar idag och lyssnat på musik
Så vad tycker jag om dessa små burkar
Det första jag lägger märke till är den stora spridningen på ljudet, väldigt omslutande ljud.
De spelar Väldigt detaljerat och det är nog tack vare Octaven skulle jag tro, man märker ganska snabbt att det inte är tänkt att ha dessa burkar som frontar, då de inte riktigt räcker till när man vill rocka loss
Annars har de en hyfsat rapp bas om än ingen direkt pondus.
Upplever inga större problem med ljudet då det är väldigt lätt lyssnat.
Nu ska man tänka på att det här är en högtalare som kostar ca 2500/paret så det är givetvis inga direkta finlirs burkar, men trots det ring apriset så tycker jag de övertygar.
Som surround högtalare tror jag dessa är klockrena då de sprider ljudet välidgt bra. |
Snoop |
Posted - 2006/02/27 : 19:36:59
Här är den ena avklädd in på bara lacken
Undersidan av dessa små leksaker. |
Snoop |
Posted - 2006/02/27 : 19:29:48
Man kan tro att det är 2 st subbar, men så är inte fallet.
|