T O P I C R E V I E W |
Per100 |
Posted - 2005/06/03 : 12:04:17 Gissa vad är det som spelar CD och väger 30KG?
De som redan hört får inte svara. |
25 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
calle_jr |
Posted - 2007/09/23 : 09:09:29 Den översta är Jazz på stampen. Den understa kan jag inte se, men det finns säkert nå'n här som kan det.
quote: Fick för mig att babydroppen skulle levereras med separat strömförsörjning
Då hade den kanske blivit ännu mindre |
Vox |
Posted - 2007/09/21 : 08:24:52
Verkar som att kineserna har god musiksmak. För ni har väl sett vilken skiva som ligger bredvid spelaren?
|
kris69 |
Posted - 2007/09/20 : 22:19:47 Den ser fin ut. Fick för mig att babydroppen skulle levereras med separat strömförsörjning men det kanske inte blev så. |
calle_jr |
Posted - 2007/09/20 : 19:38:32 Har ni sett att Operas Mini Droplet nu har kommit?
Den betydligt mindre CDP3.1
En matchande vinylspelare, LP3.1
Multi-pivottonarm ST100 med armrör i kolfiber:
Opera ligger inte på latsidan precis. Det var inte länge sedan de högintressanta hornhögtalarna kom.
www.opera-consonance.com/
|
time |
Posted - 2006/11/23 : 18:20:27
|
mayro |
Posted - 2006/11/23 : 14:25:27
quote: Ni får väl byta upp er till lite manliga högtalare...
Vi kan talas vid om detta med "manliga högtalare" framöver Time...
|
time |
Posted - 2006/11/22 : 23:50:23 Ni får väl byta upp er till lite manliga högtalare... Jo,jag hör också ett lågfrekvent muller när den söker skivan, väldigt lågt men ändå oberoende av vald källa så det kommer också från nätet. Mitt sus låter som man inte ställt in radion ordentligt, ett svagt fräsande ljud, vet inte om det var där innan nätbrunnsbytet men det kommer i alla fall via nätet. Har provat koppla bort signalkablarna med... Inget bekymmer med detta utan bara en reflektion, den låter fortfarande som en dröm ! |
ulfsan |
Posted - 2006/11/22 : 22:51:34 quote: Sådant hör jag inget av alls.
Inte jag heller - kanske dålig hörsel....
/ Ulf |
mayro |
Posted - 2006/11/22 : 21:52:24
Nu blir jag avis här. Ni måste ha mycket bättre ljud än jag har ju. Sådant hör jag inget av alls.. |
calle_jr |
Posted - 2006/11/22 : 19:54:23 Det där digitalt klingande spinnljudet som hörs i högtalarna när man lägger en cd i Droplet finns även i min som sagt tidigare.
Det gjorde det även innan jag bytte nätbrunn.
Är det det du menar time?
edit: förtydligande - Det ljudet kommer alltså oavsett vilken källa försteget är inställt på. |
mayro |
Posted - 2006/11/22 : 15:47:14
Prova att köra cd spelaren utan denna sammankoppling... |
time |
Posted - 2006/11/22 : 14:21:09 Ja, de sitter i samma list men alltihop går genom en 6kVA trafo så jag kommer inte iväg så långt... Ville bara påpeka att det hände, ingen stor grej men i vissa fall kanske det kan bli illa om man har känskigt försteg eller så.. |
mayro |
Posted - 2006/11/22 : 13:50:33
Har du provat att ta strömen så långt långt ifrån varandra det går?? Många har sakerna kopplade nära nära varann.Ofta i samma list osv.. Kanske har du det så? |
time |
Posted - 2006/11/22 : 13:43:01 Det kan förståss vara min tuner som är kinkig men det kommer ett susande ljud i tunern när jag slår på cd:n |
ulfsan |
Posted - 2006/11/22 : 13:17:20 quote: Att byta nätbrunnen till en utan nätfilter har sina sidor, jag har störningar i radiodelen efter operationen
Intressant! Jag bytte bara rör och inte nätbrunnen på min Droplet vid samma tillfälle som Calle_jr bytte både rör och nätbrunn.
Jag har en radiodel i min anläggning och märker (naturligtvis) inga störningar. Calle_jr har ingen radiodel (så han märker heller inga störningar ).... / Ulf
|
time |
Posted - 2006/11/22 : 12:13:52 Eller : "Vad skulle jag på kniven att göra, sa Van Gogh när han stod med sitt öra "
|
time |
Posted - 2006/11/22 : 12:12:37 Att byta nätbrunnen till en utan nätfilter har sina sidor, jag har störningar i radiodelen efter operationen Inte för att man lyssnar samtidigt men man kan ge en tanke till Tage Danielsson, "säll är den som har som rättesnöre att tänka efter före"
Den skickar alltså ut nätstoj och detta behöver tas om hand. |
Musse80 |
Posted - 2006/10/26 : 08:21:23 Det svaret gav ju inte alltför mycket |
calle_jr |
Posted - 2006/10/25 : 21:26:15 Jag skickade frågan på nytt häromdan och fick nu svar från Hifi & Musik:
"Jag vet inte vilka spelare ****** menar rent specifikt, det är ju delvis hans egen åsikt också, och jag tror att det mer är menat som en antydan om att det troligen finns väl så bra eller till och med bättre spelare på marknaden, bland dessa säkerligen någon eller några som topptestats i Hifi & Musik."
Allt frid och fröjd alltså; recensenten har troligtvis menat att det kan finnas bättre spelare på marknaden
|
FBK |
Posted - 2006/10/22 : 23:06:25 Jag bor i Stockholm |
calle_jr |
Posted - 2006/10/22 : 22:04:33 FBK är väl Karlstad? Jäkla bra lag måste jag säga, kul att titta på. Eller de var det tidigare åtminstone. Har inte hängt med sista året.
Droplet är ju inte handbagage precis. Men uppstår en möjlighet så...
|
FBK |
Posted - 2006/10/22 : 20:41:30 Dropleten är välkommen till mig också och gå en match mot Thetan |
räven |
Posted - 2006/10/22 : 17:13:48 Jag skulle kunna tänka mig att provlyssna (jämföra med min meridian)i sthlms-området nån gång. Har inte stereon uppställd sådär jättebra för tillfället http://www.component.se/members/?user=Foxman annars kanske det kunde bli hos mig nån gång. om någon orkar baxa över en Droplet? |
FBK |
Posted - 2006/10/22 : 17:07:42 quote: I min värld rätt uppenbart att du söker bråk här mangaX...rätt onödigt anser jag...
Knappast! Läge att tagga ner kanske. Smaken är som baken grabbar, alla kan ju inte älska samma grejer. som tex InoMen det skulle vara kul att få provlyssna denna Droplet någon gång. |
ulfsan |
Posted - 2006/10/22 : 13:07:56 Den fråga jag ställde (Vilka spelare?) var egentligen en "öppen fråga" till H&M... Flera personer har försökt få svar från dem utan att lyckas.
Calle_jr och jag har den senaste tiden engagerat oss extra i våra Droplets och tweakat dem en del. Se tråden:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40932&whichpage=15
Naturligtvis kan det då vara intressant när denna tråd vaknar igen och man skriver om nya tester ute i världen. Dessa visar sig inte stämma med H&M:s test och denna test stämmer inte alls med vad "vi Dropletägare" anser. Därför gick jag in i denna tråd och påminde om detta. Jag blev liksom förbaskad på H&M igen, fast jag trodde jag glömt.
Inlägget var aldrig avsett som en inbjudan till någon att räkna upp alla CD-spelare som man känner till och som "är bra". En lite mer kvalificerad undersökning/test bör man väl kunna prestera innan man går in i en recensionstråd och "tycker till" subjektivt....
Jag förstår att Droplet drar till sig intresse och t o m ibland kan provocera! Och det är kul! Dessutom är det en mkt bra maskin som säkert tål jämförelser med många fina CD-spelare. Vilka vet jag dock ej...
Så om någon har seriösa jämförelser och tester att redovisa är det naturligtvis väldigt intressant. Att alla tester innehåller ett visst mått av subjektivitet är jag medveten om.
/ Ulf |