HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Primare I-30

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Roq Posted - 2005/03/09 : 23:15:02
Kanske inte en fullskalig recension men jag har uppdaterat "medlemmarnas system" med min nya I-30.
Där finns en del kommentarer för den intresserade i alla fall.
Jag kan starkt rekommendera förstärkaren. Jag tror dock att den mår bäst av neutrala till "ljusa" högtalare. Högtalare med "varmare"/mörkare karaktär göre sig nog icke besvär .

För den som inte känner till Primare så kan jag redan här lägga till att byggkvaliteten är utmärkt. T.ex. mycket solida reglage, inga knäpp då man slår på och av förstärkaren och perfekt kanalbalans även vid de lägsta volymerna

Sidan 3 och framåt...

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=14326&whichpage=3
5   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
mucke Posted - 2005/03/19 : 09:24:16
Hur tror du att I30:an fungerar med B&W 805s?
Letar en ny förstärkare till mina B&W.
Jag är även intresserad av en Krell kav 400xi, visserligen inte samma prisklass som Primaren men ändå.
Undrar vilken av dessa som skulle passa bäst till mina högtalare.

Mvh Mucke
Nitram Posted - 2005/03/16 : 14:53:40
Kul att jag kunde leda dig in i Primares underbara värld
matte76 Posted - 2005/03/11 : 07:35:41
Blue: Precis det jag tänkte...och deras X-150 som vann pris av Eisa Awards som bästa förstärkare lämnar 2*85 watt tror jag...märkligt.
Blue Posted - 2005/03/10 : 17:23:31
matte76: Jo, jag läste också MF:s nya "effektkampanj". Givetvis innehåller den inga direkta lögner, men det som jag kan tycka är lite märkligt är att dom kör det här 200 watts-snacket när dom själva säljer två stärkare som ligger en bra bit därunder. Lite som att säga "köper du någon av våra mindre stärkare så kan du ju känna dig rätt blåst, dom är mest skit eftersom dom inte ger tillräckligt med kraft men vi säljer dom till dom som inte har råd med våra riktiga stärkare".

: )
matte76 Posted - 2005/03/10 : 07:06:16
Jag är övertygad om dess förträfflighet...
Har själv lillebror I21 som ska bytas till I30 om något år...CD31 står ju redan hemma hos mig, låter kanon och är lika snygg som I30...
Musical Fidelity:s påstående att förstärkare under 2*200 watt inte kan driva högtalare stämmer inte riktigt...

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.08 sekunder. Snitz Forums 2000