HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Silver resolution cable

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
kme Posted - 2005/01/28 : 00:09:44
Här kommer en resumé på Silver resolution cable (nätkabel, signalkabel,högtalarkabel) Jag kopplade in högtalarkabeln och signalkabeln samtidigt och upplevde att det här var något helt annat,musikalitet och en klangbalans som jag inte trodde man kunde få med silver/koppar. Här har Frank i USA lyckast med konstycket att på rätt sätta ihop en musikförmedlare av det yppersta klass, undrar vilka kunskaper han sitter inne med? Säkert en mycket intressant person.

Basen är mycket fint artikulerad,bra stuns samt ett lugn i återgivningen,utan att tappa dynamiken likaså att den låter neutralt.Och så har vi nätkabeln som ytterligare kompleterar med sina fina egenskaper, större tydlighet, närvaro och verklighetstrogen. Så till sist vill jag rikta uppmärksamheten till Mayro med sin trygga erfarenhet samt med sin entusiasm lyhördhet när det gäller att ge säkra välgrundade ljudtips! Jag tror att det är fler än jag som har uppskattat detta!MVH KME
8   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Figge Posted - 2005/09/19 : 15:40:55
Fick min nya strömkabel idag: Silver Resolution Reference Power Cord
Återkommer med omdömme, fick inte igenom den i bänken, för litet hål i bakstycket.
StefanL Posted - 2005/09/15 : 20:34:21
Då blir det inte en sån , just nu i alla fall.
mayro Posted - 2005/09/11 : 19:27:15
2700 i 1,5 m blir det med tull osv...Kanske lite till nu då dollarn har gått upp...
Snoop Posted - 2005/09/11 : 15:37:22
ca 2500kr
StefanL Posted - 2005/09/11 : 13:36:13
Jag är sugen på Silver Res nätkabel, vad får man ge för den tro?
Per100 Posted - 2005/09/11 : 09:43:53
Ett test Nordost Valhalla nätkabel mot Silver Resolution Power skulle verligen vara intressant. Andra har ju redan testat signalkabeln silver res mot motsvarande signalkabel Valhalla med förvånande resultat.
Figge Posted - 2005/09/10 : 19:43:58
Basen är mycket fint artikulerad,bra stuns samt ett lugn i återgivningen,utan att tappa dynamiken likaså att den låter neutralt.Och så har vi nätkabeln som ytterligare kompleterar med sina fina egenskaper, större tydlighet, närvaro och verklighetstrogen. Så till sist vill jag rikta uppmärksamheten till Mayro med sin trygga erfarenhet samt med sin entusiasm lyhördhet när det gäller att ge säkra välgrundade ljudtips! Jag tror att det är fler än jag som har uppskattat detta!MVH KME
Kan bara instämma med kme, har haft mina nu i snart 2 månader. Ett kanonköp, väntar på en ny strömkabel från Signal Cables till slutsteget. Får se vad den har för effekt på ljudet.
Vore väldigt intressant att testa Nordost Valhalla/Jorma mot detta.
Och jämnföra om dessa nu är så fantastiska som det sägs.
Eller kanske inte för det blir en dyr investering isåfall.
mayro Posted - 2005/01/29 : 14:56:25
Om alla ni som sagt o skrivit dessa värmande ord om mina deltaganden i att ha skoj runt detta roliga ämne som är vårt intresse. DVS stereo, kan jag bara säga detta.
Jag har endast kul!
Och att genom en annons om att sälja två par kablar som blev fel då jag bytte steg skulle gå till alla dessa roliga träffar och läsning. För att inte tala om alla timmar i tel o mail. OTROLIGT!!
Silver resolution är en sällsynt produkt som inte gör en besviken har man ju numera sett på flera inlägg här.
Men jag har fått en sådan bunt av mail ifrån andra som också har exakt samma omdömmen som vi andra gett. Så säkert är en sak. Helt utan agent i Sverige har dessa slagit sig in här som en ny uppkomling bland kablar.

Och dom är värda all ros.
Dom har verkligen förändrat mitt njutande av musik. För oavsett vad jag själv spelat så har jag aldrig hör en kabel kunna göra allt dessa kan. Oavsett pris. Men jag har tyvärr inte hört alla som finns heller. Men många av dom "stora" har passerat genom åren.
Men när dessa kom så känns det som man sjutton gubbar "kommit hem". Man kan sitta en hel kväll o bara spela o spela o spela. Och då man slår igen för kvällen är alltid tanken.. "Skit. en låt till bara"

Sedan är klockan 02 igen o igen.. För att varva med 04 osv.. Helgerna är bedrövliga här.. Jag o Lena kan sitta o bara njuta vid kakelungens värme och spela i timme efter timme. Och tro mig eller ej. Efter månader så kommer ännu förbättringar hela tiden. DESSA KRÄVER INSPELNING!!!
Om man läser allas inlägg som skrivits så är detta den första gången som jag ser att det inte är någon som sitter o skriver om Tex "den där plingen" eller om dom där trummljuden" mm mm mm. Ja som en vanlig typ av omdömme brukar innehålla till man slutligen inte mera knappt noterar det. Med det sagt så är det INTE fel att skriva så. Självklart inte.. Så missförstå nu inte bara här nät.... Alla inlägg ifrån oss som skrivit om dessa kablar handlar bara om magi.. värme.. närvaro musikalitet.. Och för alla nu som inte tror det finns dom andra aspekterna kan jag bara säga följande.

Jag tror det beror på att detta är så självklara saker som är så tydliga. så dom förlorar sitt värde att skriva om då det är just "självklart" i dessa kablar. Därför är snudd allt mera skrivet om det som är FÖRUTOM allt det vanliga.. Och där är nog man "sanningen" (om där finns någon) nära. Dessa för en närmare än någonsin den musikaliska händelsen man lyssnar till.

Det finns tjong o flong o tick o tack. MEN den finns också en tonal balans som gör att en riktig beskrivning inte knappt går att få fram.

Jag tror det kommer ta mycket mycket lång tid innan i alla fall jag byter sladdisar i mina prylar här.. det tog 15 år hit.. Och i alla fall jag jkan äntligen säga orden jag försökt hitta fram till
Jag är totalt "hemma" nu äntligen..

Jag hoppas den ev läsaren förstår hur jag försöker med futtiga ord beskriva den njutning jag kan känna numera.
Och att se vad KME samt flera säger, talar om för mig att jag inte hörde fel den där dagen i november (tror jag det var) då mina första intryck kom.
Men inte i hela världen hade jag ens i min vildaste fantasi trott detta- Jag skulle bara sälja två fel kablar ju.....



HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000