T O P I C R E V I E W |
matså |
Posted - 2004/10/30 : 17:27:42 Fick i torsdags hem min nya kabel, Supra Sword. När jag fick hem kabeln så kopplade jag genast in dom och lät dom spela in med hjälp av radiobrus några timmar. Jag tog fram tre skivor som jag kan rätt så bra. 1. Peter Gabriel, Golden 16 sacdstereo, Jarre:Zoolook och Eric Claptons: Unplugged.
Jag började sätta på Gabriel och låten, Mercy Street och mitt ansikte såg nog ut så här, kanske det är placebo. Men jag tyckte att seperationen av röster, djupet osv blev oerhört bättre. Nästa låt var Shaking the tree (Gabriel) samma sak här men här hörde jag plötsligt en slagverk på vänsterhögtalare som jag inte hört innan.
På Claptons skiva, kändes det som man var med publiken
På Jarres skiva och låten diva, så fick jag hindra mig själv ifrån att dricka vattnet på högtalarna(ni som kan låten vet vad jag menar), Lauri Anderson röst fick mycket mera 3d över sig och hade mer svängrum.
Ja det kan vara placebo, men jag tvivlar starkt. Jag är mycket nöjd
Lite bilder. Jag ber om ursäkt för bildkvalitén.
Här ser ni själva boxen
Här ser ni bananen som är väldigt lätt att skruva av och sätta en spade istället. Mycket bra gjort.
En läcker kabel.
Kopplingen till den andra högtalaren
Koppling bak på förstärkaren
Kontakterna jag fick med. |
25 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
jerico |
Posted - 2005/10/19 : 17:18:24 Supras spadar är riktigt trevliga. Har de till deras rondo 4x4 och det är inte fel där heller. Supra har lite trevliga kablar har jag märkt. Skulle vilja prova svärden någon gång....
GRATTIS!!!!! |
ulfsan |
Posted - 2005/10/18 : 19:47:37 Men tyvärr är Sworden inget för mig, eftersom jag har en Lavardinförstärkare: quote: So Supra’s Sword is not a universal panacea. In fact, use it with a Naim or Lavardin amplifier and its zero inductance could result in the complete opposite, so make sure you check with your dealer first regarding suitability.
/ Ulf
Edit: ...men för din skull, matså, kan jag bara gratulera om du hittat en kabel som du tycker fullkomligar ditt system och som nu dessutom får ett erkännande... själv får jag leta vidare, dock .... |
lindvall |
Posted - 2005/10/18 : 14:44:02 Det finns fler än matså som gillar Sword, nämligen Roy Gregory som lät Sworden gå en match mot Nordost Valhalla i HiFi+ nr 41. Jag citerar: quote: "It's Cuvee Winston Churchill on a Cava budget and I love it."
Läs hela pdf:n här: http://www.tonianlabs.com/Sword%20HiF%20Oct05%20lowres1.pdf |
crion |
Posted - 2004/12/18 : 13:53:28 Ok, visste inte om att det var en Terminator level 3 där |
matså |
Posted - 2004/12/17 : 13:06:08 Glas? Intressant, men tyvärr kan jag inte ha det särskilt länge, du förstår jag har en vild tre årig busa här hemma. |
crion |
Posted - 2004/12/17 : 09:28:01 Grattis till kablarna Matså!
Jag såg att dina kablar ligger på golvet och hörde någon annan kommentera om att kablar drar på sig elektrostatisk laddning från underlaget. Detta stämmer och om du vill förbättra ljudet i din anläggning något och få lite mer "air" och en fnutt mer dynamik. Pröva att lägga kablarna på uppochnervända glas så att de inte nuddar golvet på någon punkt och se till att detta görs ända från din strömkontakt i väggen till resten av anläggningen.
Det finns givetvis kommersiella produkter för detta om du tycker det blev bra Men det kostar ju ingenting mer än 2 min av ens tid att pröva.. |
Haakan |
Posted - 2004/12/15 : 19:01:38 quote: Utseendet, alltid utseendet..
oh ye |
JD |
Posted - 2004/12/12 : 11:02:34 Jämfört med Supra Ply låter ju nästan allt bra....Den har ju dock en unik egenskap....Den låter sämre och sämre desto mer man spelar på den PVC uppladdning? Kopplar man ur den och låter den ligga ett tag. och sen kopplar in den igen, så låter den trevligare en stund Men njutbart är det inte.... Grattis till uppgraderingen.. |
Larsho |
Posted - 2004/12/08 : 23:05:09 Håller med Pac, mkt trevligt att läsa |
matså |
Posted - 2004/12/08 : 19:24:53 Tack för det Pac. |
Pac |
Posted - 2004/12/08 : 16:55:38 Tycker inte jag, den var trevlig att läsa! |
matså |
Posted - 2004/12/08 : 16:41:50 Jag ber så om ursäkt, för min recension är typiskt inlägg från Lödde, enligt herr Gromit! |
Larsho |
Posted - 2004/12/03 : 19:11:29 LJUDET !!!! |
MartinH |
Posted - 2004/11/25 : 00:05:17 Utseendet, alltid utseendet.. |
Bravo |
Posted - 2004/11/24 : 04:36:59 Är det nu ljudet eller utseendet som är viktigast?? |
Audionet |
Posted - 2004/11/23 : 15:48:01 Man kan ju alltid sätta en strumpa på om man inte är nöjd med utseendet :-)
Hur som helst, det roligaste är att du är nöjd med ditt köp och tycker att du har fått valuta för pengarna. Kort och gott, ett bra hifiköp. |
MartinH |
Posted - 2004/11/23 : 09:04:42 Jag tycker Naims NACA5 kabel är bland det tråkigaste som finns när det gäller design.... Och visst är det inte designen som är det viktigaste, helt rätt.. Men Naims kabel kostar ju iof bara runt 130:- metern... |
Larsho |
Posted - 2004/11/20 : 21:11:12 Grattis Matså, en riktigt fin kabel det där Sedan fattar jag inta att MartinH måste pracka ner på designen, Naims kablar är ju inte direkt mycket snyggare, för att inte tala om Linn, det är väl inte utseendet som är viktigast på en kabel |
matså |
Posted - 2004/11/18 : 09:56:26 marcus, det kunde jag naturligtvis gjort, men hepp, jag var sugen på kabeln och jag skall uppgradera till nya högtalare om tio år, för dom jag har är jäääkligt bra. |
marcus_ec |
Posted - 2004/11/17 : 21:03:52 Inte så alltså, men varför sparade du inte dessa pengar på nya högtalare istället? :/
Klandrar dig inte, bara undrar. Läcker kabel annars, har själv spanat på denna blå skapelse. |
Bravo |
Posted - 2004/11/16 : 01:47:26 Helt riktigt, ljud före design, låter som sagt som en trevlig kabel. |
matså |
Posted - 2004/11/14 : 01:32:29 Wizard och ni andra, jag struntar fullständigt i själva utseendet. Hade jag velat haft en prydnadsföremål så hade jag beställt ett prydnadsföremål, nu har jag beställt en högtalarkabel av högklass. |
Wizard |
Posted - 2004/11/12 : 21:19:04 Kabelns "fina" utseende påminner om rysk ubåtsdesign |
matså |
Posted - 2004/11/07 : 15:18:51 Nurfen, jag har testat kabeln hemma för något år sedan och det blev kärlek vid första öronkastet, men jag har inte kommit till skott förrän nu. Det finns faktiskt annat än hifi som skall betalas, konstigt nog
Nej har inte testat något därimellan. |
nurfen |
Posted - 2004/11/05 : 21:28:27 Har du testat med andra "halvdyra" kablar? Jag menar, steget från Ply till Sword är inte direkt litet.. |