HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Moon Goddess 2 / PMC GB1 - snabbintryck

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List
   
Message:

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

 
   

T O P I C    R E V I E W
Roq Posted - 2004/10/03 : 11:20:49
Jag var nere hos min lokala hifi-handlare och hade laddat med en bunt skivor för att ta en ordentlig provlyssning på Dynaudio Contour 3.4 - en typisk är-gräset-grönare-på-andra-sidan-lyssning?" .
Nu var den slutsåld för tillfället så det blev istället lite lyssning på Moon Goddess 2 som drevs av Primare DVD 30 och en integrerad Primare-stärkare.

Moon Goddess 2 är en ganska ståtlig och stilren högtalare även om färgen på exemplaret i butiken inte alls föll mig i smaken. Ljudmässigt så visade det sig att gräset inte var grönare här jämfört med hemma: Basen var inte den tajtaste men den var inte överdriven. Det som märktes tydligast var att diskanten inte spelade ut fullt vilket resulterade i ett lite murrigt ljud. Tyvärr kunde jag bara lyssna på låg volym vilket nog gjorde högtalaren orättvisa. Mellanregistret lät hyggligt men artikulation och detaljrikedom var inte på topp (volymen kanske?). Högtalaren är ju inte svindyr (19 kkr tror jag) så i jämförelse med andra i denna klass kan det nog vara intressant med en mer ordentlig lyssning om du är intresserad av en stor golvare i den här prisklassen. Nån annan som har intryck?

Under lyssningen lyckades förresten en snubbe i affären sno med sig en Kiss DVD-spelare och knalla ut genom dörren... . Varken ägaren eller jag (på cykel) hann ikapp tjuven - surt!

Nåja, innan jag gick därifrån tog jag en blixtlyssning på PMC GB1. Jag lyssnade bara ca 1 min. Denna drevs också av Primare-elektronik.
Det är en liten golvare där naturligt nog, den "riktiga bottnen" saknas. Annars lät den preliminärt mycket trevligt - tajt bas, fin och luftig diskant och ett rent mellanregister. Möjligen spelade diskant och mellanregister inte riktigt ihop men det var ju ett extremt kort lyssningsintryck. Dessutom var de i princip ny-uppackade och inte alls inspelade.
Klart över medelbetyg för denna högtalare. Värd att provlyssnas!


3   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Roq Posted - 2004/10/31 : 11:06:33
Nisse83: Amphion Xenon
Meridian: Ja, det lilla jag hörde lät mycket bra.
Jonas@Ljudmakarn Posted - 2004/10/26 : 17:18:21
Ahh.. PMC GB1 hörde jag rejält på Arken, blev mycket imponerad!
Silversurfaren Posted - 2004/10/24 : 15:16:43
Roq, vilka högtalare har du hemma då?

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.09 sekunder. Snitz Forums 2000