T O P I C R E V I E W |
Audionet |
Posted - 2013/11/02 : 22:23:45
Jag tog tåget över till Köpenhamn för att besöka årets upplaga av HiFi & Surround. Mässan avhölls i år på Marriott Hotel. Det var verkligen en överraskning, positiv sådan. Mässan var något större än jag hade förväntat mig och det var ett mycket trevligt utbud. Det kändes som om denna mässan var på gång och kanske den kommer att utvecklas till att bli en High End Mässa för regionen.
Häng med på mitt korta och intensiva besök av mässan! |
25 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Bubbel |
Posted - 2013/11/13 : 20:19:05 Jag kan hålla med dig Micke att det gav hopp om framtiden, sedan är det nog en av de bättre mässor jag har varit på i CPH jag hoppas verkligen att de fortsätter så här.
Jag tänker faktiskt kommentera hur det lät på mässan överlag. Det "mässljud" som man är van vid fanns inte här vilket förvånade oss tre trots att det var vanliga hotellrum och konferenslokaler så lät det fantastiskt och det fanns några få utställare som hade akustiska hjälpmedel men det kändes mer som att det var lite för mycket.
Jag har redan bokat in en resa till nästa hifimässa i CPH.
Anders |
Audionet |
Posted - 2013/11/13 : 18:57:50
Jag avslutar mitt reportage med en bild på Estelon Model XC. Jag åkte tillbaks till Sverige med en positiv känsla. Mässan i Köpenhamn hade utvecklats och var den trevligaste på många år. En annan trevlig tradition är att vi som reser från Sverige och Norge har fritt inträde, en mycket fin gest. Så på gensyn Denmark, tack för denna gången! |
Audionet |
Posted - 2013/11/13 : 16:29:07 När jag var i T+A rummet spelades det lite väl starkt för mina öron, så jag kan tyvärr inte ge dig något bra svar på hur det egentligen lät solhaga. |
solhaga |
Posted - 2013/11/12 : 23:10:37 Kanske lite sent, men quote: En hel setup av T+A.
Intressant princip, lyssningsintryck någon? |
Audionet |
Posted - 2013/11/12 : 20:17:08
En dator? Inte riktigt, den har en MSB DAC, 2TB SSD lagring samt fler ingångar och utgångar än man ser på en dator. Om du skall beställa en så kontaktar du ReQuest Audio och ber dom att skicka en styck "The Beast"!
|
Audionet |
Posted - 2013/11/12 : 18:40:05
The Aurender W20 Music Server.
|
Audionet |
Posted - 2013/11/12 : 18:06:34
TP Tube, danska aktiva högtalare designade att matcha B&O.
|
Audionet |
Posted - 2013/11/12 : 14:08:10
Stax är alltid lika njutningsbart och finns alltid representerat på HiFi & Surround i Köpenhamn.
|
Audionet |
Posted - 2013/11/11 : 20:56:56
Här var det välbesökt! Ayre och Martin Logan Montis lyckades fängsla många ljudintresserade. Tyvärr fick jag inte lyssnat till denna setup då tiden sprang i väg för mig. |
Audionet |
Posted - 2013/11/11 : 20:12:47
Det var första gången jag fick bekanta mig med den danska högtalartillverkaren KaDo och jag hoppas att det inte var sista gången. Det fanns kvaliteter i det här rummet som jag gärna lyssnar till fler gånger. Det var framför allt klangen jag fastnade för. |
Audionet |
Posted - 2013/11/11 : 19:31:14
Avantgarde Acoustic Zero 1 och en dator är allt som behövs. En mycket smidig lösning som bör gå hem i många hem. Nu spelades det i ett litet rum, men på mässan i Munchen spelades i ett betydligt större rum och det var inga problem att fylla det rummet med musik. De jag pratade med på mässan höll detta rum som ett av de intressantare, dock inte bästa. Men det fanns ju en del tuff konkurans som dessutom involverade ett större investerat kapital.
|
Audionet |
Posted - 2013/11/11 : 19:23:12 Tack grabbar! Ja, mässan var verkligen en positiv överraskning. Den har i stort sett blivit sämre för varje år, men i år var det en rejäl vändning. |
Bubbel |
Posted - 2013/11/11 : 19:21:28 Köper man en sådan box med saker att justera en skivspelare och är lite osäker på om att göra det rätt så kan man säkert skruva bort sig rejält med risk att hamna hos doktorn.
Vart fanns den lådan för jag har missat den totalt, förmodligen låg den så att jag inte skulle se den med granskande blickar.
Anders |
Kilgore |
Posted - 2013/11/11 : 09:31:47 Tack Audionet för det fina bildreportaget. Synd att jag missade CPH-mässan i år, verkar som de bättrat sig från förra året. |
Double A |
Posted - 2013/11/10 : 21:32:16 Otroligt snygga bilder och trevligt reportage :) Tack snälla för att du delar med dig. |
Audionet |
Posted - 2013/11/10 : 21:13:26
Äger du en vinylavläsare? Ok, om svaret är ja så blir nästa fråga, har du justerat in den till perfektion? Om inte kanske du skall prova den här lilla lådan från Acoustical-Systems. Den heter P.A.S, en förkortning av "phono alignment set". En universal verktygslåda för den som verkligen vill gräva sig ner i justerandet av skivspelare. Vågar jag kalla det för en "Nödlåda för Vinylnördar"? |
Audionet |
Posted - 2013/11/10 : 19:13:53
Stylus hade också hittat till Köpenhamn. Wilson Sophia 3 tillsammans med Moon, Brinkmann och Nordost.
|
Bubbel |
Posted - 2013/11/10 : 18:52:30 Gato rummet var trevligt för varje gång vi kom in där mutades vi med svenskimporterat godis i form av Dajm man kände sig nästan som hemma.
De har en trevlig formgivning på apparaterna men resten är inget jag föll för, jag hörde dem när de hade premiär första gången på en tidigare mässa och var lite impad men sedan verkar det stått stilla.
Anders |
Audionet |
Posted - 2013/11/10 : 11:46:08 Tack Mats! |
MatsB |
Posted - 2013/11/10 : 11:29:42 Mycket fina bilder! Vi som inte kunde komma dit, tackar.
|
Audionet |
Posted - 2013/11/10 : 11:17:51
Danska Gato Audio.
|
Audionet |
Posted - 2013/11/09 : 09:18:51
Horns by Auto-Tec från Polen. Polen är ett intressant hifi & musik-land!
Horns by Auto-Tec, Mummy V2. |
Audionet |
Posted - 2013/11/09 : 08:59:16 Plind, ingen HDR, bara en gammal Nikon! |
McEnroe |
Posted - 2013/11/09 : 07:52:13 Jäklars! Köpenhamns mässan levererar. Jättefina bilder |
Bubbel |
Posted - 2013/11/08 : 22:47:50 Jag tycker att jag är väldigt öppen och utan fördomar trots att jag har läst och hört av andra att mbl skall låta bra så var de en besvikelse i mina öron. Jag har lyssnat en hel del på rundstrålande högtalare så själva ljudbilden är inte obekant, det lät bra mer var det inte, jag tyckte att det var alldeles för oengagerat och stelt. När jag senare återkom till mbl-rummet så hade de ändrat positionen på hela anläggningen hur det låt då är svårt att beskriva för det var fullt med folk och vi gick vidare för att lyssna på Devialet och Magico.
Anders |