HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Maxx-ad demo hos radiohandlaren!

Note: You must be registered in order to post a reply.
To register, click here. Registration is FREE!

Screensize:
UserName:
Password:
Format Mode:
Format: BoldItalicizedUnderlineStrikethrough Align LeftCenteredAlign Right Horizontal Rule Insert HyperlinkInsert EmailInsert Image Insert CodeInsert QuoteInsert List

* HTML is OFF
* Forum Code is ON
Smilies
Smile [:)] Big Smile [:D] Cool [8D] Blush [:I]
Tongue [:P] Evil [):] Wink [;)] Clown [:o)]
Black Eye [B)] Eight Ball [8] Frown [:(] Shy [8)]
Shocked [:0] Angry [:(!] Dead [xx(] Sleepy [|)]
Kisses [:X] Approve [^] Disapprove [V] Question [?]

Check here to subscribe to this topic.

T O P I C    R E V I E W
Pac Posted - 2012/04/28 : 08:56:13
För några veckor sedan slank jag och lindome in hos radiohandlaren - HiFi stället - i Göteborg.

Han höll på och ladda för en...

... Maxx-ad demo!

Häng med på ett reportage i människovänligt tempo från Göteborg.
25   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Pac Posted - 2012/04/30 : 20:13:32
Ludwig må ha många bra skivor, men han saknar en av de bästa. Kolla hur glad han blev när han fick hålla i två olika utgåvor av samma skiva...

Det som gör Ludwig så glad på bilden är att få hålla i vinylversionerna av Roger Waters Amused to death. Orginal-pressen håller han fullt förståerligt närmast hjärtat.

Vi fick oss en lyssning på "Ballard of Bill Hubbard". Det spelade riktigt härligt!

Nu är mina bilder slut så jag vill ta chansen att tacka både Ludwig och Anders för den fina demon på HiFistället. Tack grabbar, vi syns igen nästa gång.
Pac Posted - 2012/04/30 : 20:10:10
Tack PG! Du vet var gästsängen är, det är bara till att boka.
PG Jeppsson Posted - 2012/04/30 : 18:11:43
Varför är jag inte i Göteborg oftare

Tack för fina bilder Pac

PG
Pac Posted - 2012/04/30 : 16:07:51
Ludwig kämpade på med CD. vinyl och rullband.

Det var ett riktigt härligt flyt i demon och Ludwigs musikval var som vanligt förstklassigt!

Rummet var välfyllt hela tiden.

Pac Posted - 2012/04/30 : 12:24:59
Det rullades band från både Tape project och Opus3 på rullbandaren. Första låten som spelades var lite tam och visade inte vad en rullbandspelare kan, men sedan blev det annat ljud i skällan och det med besked!!

På tape-project demo-bandet var det ett klassiskt stycke som visade på den dynamik och detaljrikedom som en bra inspelning på rullband kan ge. När sedan Opus3s demo-band lades på var det ytterligare ett kliv uppåt i kvalité. Vi kan skatta oss lyckliga att vi har en sådan eldsjäl för inspelningskvalité som Jan-Erik Persson på OPUS3 i vårt avlånga land.

Jag och Batman skrev om vår första bekantskap med Jan-Eriks rullband här!. Det var en ganska chockartad upplevelse som det har tagit tid att smälta, men nu när det sjunkit in är det som vanligt... "Lite" vill ha "MYCKET MER!"
Pac Posted - 2012/04/29 : 15:26:47
Det var en Studer B67 som rullade band...

B67'an är en stabil och pålitlig mastringsmaskin. Den fick dock aldrig samma kultstatus som den äldre storebrodern A80.

Pac Posted - 2012/04/29 : 11:29:42
Sceptic, demorummet denna gång är det som ligger rakt fram när man kliver in genom dörren. Det fanns inga McIntosch grejor där.

Jag fick en översiktsbild på slutet när jag gick ut, den kommer...
Sceptic Posted - 2012/04/29 : 11:04:02
quote:
Svårt att säga vad som låter bättre eller sämre med komponenter av genomgående hög klass som presenteras här. Oftast kan man bara konstatera att det låter "annorlunda" och där är vi nog olika vad vi föredrar mer eller mindre av. Som Maxx 3 ägare själv vill jag även passa på att slå ett slag för LAMM

Du har helt rätt, på den här nivån blir det aldrig ens i närheten av dåligt utan mer annorlunda. De förstärkarmärken som vanligtvis brukar synas med Wilson i hemlandet tycks ändå vara VTL, ARC och Lamm.
Hur stort är rummet hos radiohandlar´n? Har varit där men kan inte placera in var demon hölls. Står alla McIntoshgrejorna till vänster om MAXX3:orna?
Pac Posted - 2012/04/29 : 09:58:05
Sedan fanns det ju det som var mer spännande än annat...

Jan-Erik Persson/OPUS3 rullband är riktigt riktigt bra!
Pac Posted - 2012/04/29 : 09:55:42
Det fanns en hel del spännande att välja på!

Pac Posted - 2012/04/29 : 09:55:22
Vinyl speldes via en Brinkman spelar med en Lyra pickup och ett Moon Audio RIAA.

Mycket vinyl blev det. Ludwig vände vinyl som den värsta DJn...

Pac Posted - 2012/04/28 : 20:25:06
Lamm! Maxx3+Lamm ML3 signatur= Love!

Jag hade chansen att lyssna till Maxx3 ihop med Lamm precis när de releasades på CES 2009, mer om det på denna sida!

Oj, oj, oj, jag misstänker att du är en lycklig man PärR!
Erik Andersson Posted - 2012/04/28 : 20:12:00
Jag är mycket intresserad att på Maxxarna jämföra ljudet från LAMM med Audion Silver-Night!!!
PärR Posted - 2012/04/28 : 20:04:28
Hoppas det var en givande demo. Misstänker det.

Svårt att säga vad som låter bättre eller sämre med komponenter av genomgående hög klass som presenteras här. Oftast kan man bara konstatera att det låter "annorlunda" och där är vi nog olika vad vi föredrar mer eller mindre av. Som Maxx 3 ägare själv vill jag även passa på att slå ett slag för LAMM, som jag själv spelar mina Maxx 3 med just nu. Hade tidigare Levinsons referenselektronik, men detta är just något annorlunda och jag är inte missnöjd på något sätt

Trevlig Valborg alla glada
/PärR
Sceptic Posted - 2012/04/28 : 19:24:35
Aha, ja den nya skall ju vara mer energisnål.
Det hade varit intressant att höra vad som fungerade bäst på Wilson, Krell eller ARC.
Wilson själva använder ju mycket VTL och ARC kör ju Wilson i sina lyssningsrum.
Steffo Posted - 2012/04/28 : 19:14:11
Ljuset är väl grönt när den är i stand-by läge?!
Pac Posted - 2012/04/28 : 19:10:39
Ja Erik, det är en väldigt kompetent högtalare.

Angående ljuset så var det blått ljus ur 402'an när jag plåtade.
Sceptic Posted - 2012/04/28 : 18:02:26
Många blå lampor....men jag hade för mig att den nya e-modellen lyste grönt?
Erik Andersson Posted - 2012/04/28 : 17:58:35
Har kört Maxx 3:or med Audion-Silver Night stereo (2x8 watt). Resultatet var lysande, Maxx:arna förmådde verkligen tillgodogöra sig Singel-End förstärkarens lättlyssnade frihet i ljudbilden. Tajt och djup bas saknades inte heller. Dessutom gick det att spela högt med begränsad förstärkareffekt. En mycket bra högtalare.
Pac Posted - 2012/04/28 : 17:20:17

... eller så här!

Pac Posted - 2012/04/28 : 17:19:51
... eller så här...

Pac Posted - 2012/04/28 : 17:18:37

De där krellapparaterna är ganska roliga att plåta. Man kan ju tro att det enbart är "plain Jane" att ta en bil av en "aluminiumlåda", men nja... Är det verkligen det?

Man kan göra så här...

Pac Posted - 2012/04/28 : 17:10:47

quote:
Fanns det möjlighet att jämföra ARC mot Krell på Maxx3?
Nej, några sådana övningar hölls det inte på med.
Pac Posted - 2012/04/28 : 17:08:45
... Evolution 402e

Pac Posted - 2012/04/28 : 17:08:29
... Phantom II försteg som i sin tur drev...

HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000