T O P I C R E V I E W |
Audionet |
Posted - 2010/09/12 : 22:29:29
Jag åkte till Göteborg på fredagen för att sammanstråla med Pac. Vi åkte runt för att känna utställarna lite på pulsen inför den stora HiFi helg som stundade. Planen var att försöka täcka Arken på lördagen samt Opalen och Elite/ Plaza hotell på söndagen. Tyvärr ville min kropp något annat och jag fick lämna Göteborg framåt kvällen på lördagen. Jag tog mig dock runt Arken men fick inte med mig något från de andra hotellen mer än det som jag såg och hörde under fredagen.
Fredagen blev intensiv med några kvalitativa upplevelser. Jag fick bland annat uppleva helgens "Bästa ljud", ett ljudminne som gav mersmak. Kommer att försöka få till fler lyssningar med den setupen och även följa upp det med bilder. Denna gången blev det bara lyssning och inget fotograferande. Jag tackar de trevliga bröderna Olofsson hos Marten för upplevelsen "Bästa Ljud".
Senare på fredagen så träffades vi ett gäng här från forumet på Restaurang Smaka. Mycket god mat serverades och stämningen blev fort mycket trevlig som det brukar bli när hifi-folk träffas. Undrar om det är så att människor med hifi som intresse är trevligare än andra människor? Man kan lätt tro det för det blir alltid så trevligt när vi träffas. Det var många nya ansikte för mig, det var mycket kul att få träffa er alla!
Trots avsaknaden av en dags mässbesök så fick jag 227st bilder med mig hem. Ha tålamod med mig så skall jag försöka att ta er med genom årets största hifi-helg i Sverige sett genom mina ögon samt med mina ljudliga upplevelser beskrivna. |
25 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
huzze |
Posted - 2010/10/11 : 17:20:51
|
Pac |
Posted - 2010/10/11 : 13:33:08 Micke du tillhör de som har ont i ryggen och behöver golvstöd för att hålla din enormt stora kamera. Det är tydligt att den är för tung för dig. Jag byter den gärna emot min lilla nätta Canon G3. |
Audionet |
Posted - 2010/10/11 : 08:58:58 Hmmm, det blir nog så att jag ofta kryper runt på golvet. Har väl kvar någon uppgörelse med min barndom typ beg. leksaker och höga trösklar...
PG och jag minglade runt på Arken och jag trivdes förträffligt med PG's sällskap! Det var så många trevliga människor på mässan att snacka med, och var gång vi råkade stanna upp för ett litet samtal så nog dök Ztenlund upp!
quote: Pac står för Canonbilderna, medan jag är "at the heart of the image" med Nikon...
Vet inte riktigt vilken gruppering jag tillhör, HiFibilder...? |
ztenlund |
Posted - 2010/10/08 : 20:30:57 Pac står för Canonbilderna, medan jag är "at the heart of the image" med Nikon... |
PG Jeppsson |
Posted - 2010/10/08 : 16:48:29 Ztenis, det är bra att alla inte agerar likadant. både du och Pac har bidragit med Canonbilder . eller var det Nikon?
De fotografer som Hififorum har haft som bildförmedlare har gjort ett jättejobb, och jag vill tacka alla .
|
ztenlund |
Posted - 2010/10/08 : 16:08:00 quote: Jag måste tacka Micke, en synnerligen trevlig person att vandra med på en mässa . det var väldigt kul att se hur han jobbade med fotograferingen, snabbt och enkelt, inga krussiduller.
Ni stod ju i korridorerna och snackade skit hela tiden. Ett under att det blev några bilder alls.
Nej, men allvarligt talat så är det rätt kul att se hur olika vi fotograferar också. Ska man generalisera och förenkla kraftigt så står Pac ofta ganska upprätt, Micke kryper på golvet och jag håller mig mitt emellan. Det kan ju eventuellt vara något mer som skiljer också. |
PG Jeppsson |
Posted - 2010/10/08 : 15:58:27 Jag måste tacka Micke, en synnerligen trevlig person att vandra med på en mässa . det var väldigt kul att se hur han jobbade med fotograferingen, snabbt och enkelt, inga krussiduller.
Men ni ser alla resultatet, outstanding. Förutom att jag var lite suddig på hörlursbilden, men jag misstänker att det var meningen............. |
byZan |
Posted - 2010/10/08 : 08:50:39 Audionet - alltid lika imponerad på att få se dina bilder med tillhörande text. Grymt bra quote: Det var kul att träffa dig i Göteborg men tyvärr fick vi inte snackat så mycket. Vi får snackas mer nästa gång.
Detsamma och tyvärr inte så mycket snack. Nästa gång ser jag fram emot
Edit: lagt till lite mer text
|
Audionet |
Posted - 2010/10/08 : 08:40:41 Tack grabbar!
Mycket intressant Bosse!
|
BosseBula |
Posted - 2010/10/07 : 22:57:43 Bra jobbat Micke!
Både Duevel PlaneTs och Red Wine Audio's Isabellina dac finns för beskådning och lyssning hos undertecknad. Dac'n är flyttbar tom... |
huzze |
Posted - 2010/10/07 : 22:54:56 Bra jobbat och stort TACK! |
Burmäster |
Posted - 2010/10/07 : 22:32:08 Jag tycker också att det är fantastiskt trevligt att kunna läsa om intryck och se fina bilder från mässan. Kan man inte närvara live, så blir detta ett finfint substitut att ändå kunna hänga med vad som händer i branschen. Tusen tack |
Porta |
Posted - 2010/10/07 : 09:15:09 Tackar riktigt mycket för ett bra reportage. Kul att se vad man missade... |
HJ |
Posted - 2010/10/07 : 09:09:39 Vi är väldigt bortskämda med dessa bildreportage från mässor och hemma hos folk med riktigt bra bilder och givande texter.
Stort tack Micke för arbetet du lagt ner.
Bör väl tillägga att tacket även omfattar rannagarden och alla ni som lagt upp bilder och texter i den allmänna tråden. |
plind |
Posted - 2010/10/07 : 07:07:35 Japp,instämmer med föregående talare |
Pac |
Posted - 2010/10/07 : 07:03:28 Grymtbra Micke!
|
Audionet |
Posted - 2010/10/06 : 21:51:12
Det är lätt att bli blasé när man tillbringar mycket tid på en mässa där många tillverkar kommer med det värsta dom har. Man springer så lätt förbi små guldkorn bara för att namnet inte bär samma respekt och tyngd som många av de etablerade "High End" tillverkarna. DLS tillhör ett av dessa underskattade märken. Hur ofta ser vi entusiastiska diskussioner om DLS på forumet? Är det DLS bilstereo bakgrund som gör det svårt för dem att få acceptans hos hififolket? Oavsett vilket så är de duktiga på att få till mycket bra ljud/ krona! Dessa små fina stativare från R serien överraskade mig med sitt ljud. För de som vill utforska stativhögtalare i prisklassen under 10 000:- bör absolut lägga ett öra på dessa R60 som börjar på 5 650:-/ paret. En liten invändning och vädjan till DLS. Snälla, plocka bort ordet bokhyllehögtalare från er presentation av högtalaren. Ingen högtalare förtjänar ett liv i en bokhylla, men att placera dessa små godbitar inträngda i en bokhylla borde rendera i en reprimand av stark karraktär.
Det var årets Arkenfest genom mina öron och ögon. De ursprungliga 227st bilderna blev 97st när de var redigerade. Nu är det dags att ladda med revaxör, putsa på kameran och objektiven, så skall jag nog vara i fin form för Köpenhamns stora HiFi show i November! För inte vill jag missa HiFi, pölser och en "grön".
Jag tackar för ert tålamod och hoppas att det har varit en givande läsning samt visualisering, "på gensyn"!
|
Audionet |
Posted - 2010/10/06 : 21:12:26 Se där, några små fel har letat sig in i texten. Jag editerar. |
Porta |
Posted - 2010/10/06 : 14:17:35 Det var Summit X och Ethos från Martin Logan. Rör och Ethos lovade gott. (Väntar otåligt på att kolla upp Ethosarna närmre, sen får vi se hur det går...) |
Kilgore |
Posted - 2010/10/06 : 09:42:54 Det var tyvärr inget MF AMS100 som spelade hos Ljudupplevelser, utan bara "lillebror" AMS50, men det är inte så illa det :) |
Audionet |
Posted - 2010/10/05 : 21:03:24
Detta rummet var välfyllt. Högtalare från Martin Logan och Cabasse, elektronik från Bladelius och Cayin. Om man skall döma av omsättning på stolarna så satt folk kvar nöjt och lyssnade. Jag tillhörde en av dessa.
Om jag har rätt på nuffrorna så ser vi Summit X och Ethos från Martin Logan. Elektroniken som det spelades på var från Bladelius. Som källa var det inte helt oväntat Embla men sedan var det en trevlig nyhet, The Ask, en förstärkare med "Green Mode". Man kan välja om man vill spela i Klass AB för bästa ljud men med högre energiförbrukning eller i "Green Mode" och då spela med Klass D. Jag har personligen aldrig tidigare blivit berörd av Bladelius. Deras ljudideal har inte passat mig då jag tycker det har saknat lite "Kött & Blod", en del har kallat det för kyligt och analytiskt ljud. Men den här nya The Ask låter helt annorlunda, den har fått något nytt som gör åtminstone mig nyfiken på vad den kan prestera. Och rent designmässigt är det en fullträff tillsammans med Embla!
Cabasse fanns också i rummet, tyvärr hörde jag dem aldrig spela. Just den här högtalarens uttryck kan jag känna ett visst sug efter, undra hur den låter? |
Audionet |
Posted - 2010/10/05 : 20:31:44
Ljudupplevelser har fått några nya agenturer. Numera representerar man Audio Physic, Musical Fidelity, Prima Luna och JPS. Är kanske något märke till, men det var detta som det spelades på. Monster slutsteg längst fram i bild kommer från Musical Fidelity och heter AMS 50. Ett slutsteg som lämnar 50w i Klass A. Kan vara gott om vi får en likadan vinter i år som vi fick känna på förra året. Audio Physic är också ett av de där märkena som i stort sett alltid låter bra på mässor och jag blev inte besviken denna gången i heller. |
Audionet |
Posted - 2010/10/05 : 14:24:13 He, he Burmäster, kan tänka mig det. Samma tunga och gedigna känsla som i dina prylar. |
Audionet |
Posted - 2010/10/05 : 14:23:14
Det var inte bara stora högtalare och maffiga slutsteg som var kul, det fanns även något för dem som ville ha det lite mer personligt och minimalistiskt. PG ser ut att må bra i alla fall. |
Burmäster |
Posted - 2010/10/04 : 09:21:41 Mark Levinson har jag alltid varit svag för. Hade jag inte haft den elektronik jag har så hade det troligtvis varit just ML. |