T O P I C R E V I E W |
miaber |
Posted - 2007/02/20 : 19:27:50 Hade hoppats och trott att jag kunde bärjat mig till att garantitiden gått ut, men icke. Maskinen måste bara se urläcker ut på insidan (också).
Efter att skruvat loss 22 (!) skruvar, vilka här ligger på innerkonvolutet till Alice Cooper "killer".
och två lock
Nådde jag då insidan.... http://bildarkiv.hififorum.nu/miaber/G06inne.JPG Grattis! Så spännande var det. Jag har spenderat dyra pengar på Engelsk luft.
Det fanns i alla fall ett kretskort: http://bildarkiv.hififorum.nu/miaber/g06krets.JPG
Och en nätdel samt display: http://bildarkiv.hififorum.nu/miaber/G06powerdisp.JPG Jag måste lova mig att aldrig mer titta inne i något dyrt.
PS. Zalve. Ett par bilder blev litet stora. Men jag var tvungen. Annars hade inget synts. F'låt. DS
Neeeeej! Allvarligt, jag kör 1600*1200 på den här skärmen, vilket får anses som hög upplösning, och bilderna får inte plats! Hur i hela fridens namn ser det då inte ut på 1024*768? Jag gör om de stora bilderna till länkar samt skickar ett PM med tips på hur du både kan ha kakan och äta den. /ztenlund |
11 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
miaber |
Posted - 2007/02/24 : 15:56:29 quote: Tror inte att det finns någon som helst anledning att ångra ett köp av en Meridian.
Nej, nej. Den låter gudomligt, men insidan var lite tråkig, bara. |
B-200 |
Posted - 2007/02/22 : 16:17:15 håller med fullt ut, det svåra är K-I-S-S filosofin (keep it simple stupid) och få det att låta signalen vara så ren så möjligt. |
ockham |
Posted - 2007/02/22 : 15:19:34 Less is more. Filosofen Ockham som jag tagit mitt nick ifrån hävdade just detta, ju enklare ju bättre. |
Blue |
Posted - 2007/02/22 : 12:32:01 Äsch... det är ju en allmän missuppfattning att grejer blir bättre bara för att dom har fullt med massa prylar på insidan. T.ex. trådarna om kinesprodukter går ofta ut på "kolla här vad välfyllt det är" - men det säger ju egentligen väldigt lite om hur grejerna faktiskt låter.
Tror inte att det finns någon som helst anledning att ångra ett köp av en Meridian. |
huzze |
Posted - 2007/02/21 : 22:53:25 och så släpper du ut den Brittiska luften... |
miaber |
Posted - 2007/02/21 : 22:03:13 quote: Intressant att dom använt IDE-kablage till läsaren....
Ja, dom kör med en cd-rom.
quote: jag hade inte mer i min G07'a om det är någon tröst.
Men du hade inte mindre, dvs klen tröst om G07 var billigare. |
ockham |
Posted - 2007/02/21 : 18:56:22 jag hade inte mer i min G07'a om det är någon tröst. Jag hade samma förväntningar som du när jag öppnade min och samma reaktion ungefär. Jag tänkte "hmm, man betalar för dyra utvecklingskostnader här" Nåväl den låter bra och din G06 lär ju vara bättre ändå.
|
Mc Square |
Posted - 2007/02/21 : 17:47:57 Intressant att dom använt IDE-kablage till läsaren.... |
j0akim |
Posted - 2007/02/21 : 17:30:10 Dyra komponenter i den lådan ;) |
f95toli |
Posted - 2007/02/20 : 20:06:17 De flesta CD spelare ser väl ut ungefär så där invändigt , det är ju faktiskt bara en transport, DA omvandlare samt en liten strömförsöjning som ska få plats, det blir inte större. Enda undantaget är väl spelare med rörbaserad analogdel då det kräver extra trafo, lite mer luft runt rören osv.
Meridian är ju också kända för att vara "ingejörsmässiga" i den meningen att de föredrar smarta lösningar framför de overkill-varianter man ibland ser i apparater från andra tillverkare.
|
Mc Square |
Posted - 2007/02/20 : 19:33:35 man ser mycket bättre om bilderna är i 800x600,tro det eller ej.
Och du ska vara glad för din otroligt rena spelare,inte besviken. Det är en skitfin uppdelning och då allt ser noga separerat ut,så lär knappast de analoga kretsarna störa dom digitala speciellt mycket...!
Me want! |