T O P I C R E V I E W |
PetterPersson |
Posted - 2006/08/25 : 23:46:54 ...DALHALLA!!!!!!!!
Robert med flera stod för underhållningen...och vilken kväll det blev.
Jag flyttar återigen ner till Uppsala imorgon och då har jag inte tillgång till en dator därifrån jag kan ladda upp bilder hit. Därför kommer det ganska många bilder nu ikväll...det börjar även bli sent för en morgonmänniska som mig...så kommentarer mm tar vi senare
Kort genomgång: Allt började med en inledningsakt då en massa medeltidsfolk sprang runt på scen. Fäktningsbilderna är ca 20 meter upp i luften. Avsatsen skymtar på dågon bild längre ner.
Akt ett innehöll först en klasisk bit, artistpresentation samt ett discomedley.
Akt två var fyld av jazz, boogie och rock´n roll från den lilla scenen.
Akt tre var en enda stor energiurladdning med Jamed Bond-tema, fyverkerimelodi, raketer och bomber som komplement till vanliga orkestern. Basen utgjordes i stort sett enbart av fyrverkerier. Vältajmat och oerhört ballt.
Till moderatorer: Jag har spelat in en snutt av sista akten, ca en minut, 87 MB. På grund av att inte kan ladda upp den senare så gör jag det ikväll. Jag kommer däremot inte lägga upp länken till den än innan jag fått svar på om det är lagligt eller ej. Edit: det gick inte att ladda upp den till knaak
Mycket nöje:
http://hififorum |
12 L A T E S T R E P L I E S (Newest First) |
Enis |
Posted - 2006/08/30 : 09:50:02 Fina foton och säkerligen en härlig upplevelse men är det ingen som var på P FLOYD när de spelade där och kan lämna en rapport? |
PetterPersson |
Posted - 2006/08/29 : 17:10:49 Japp, en helkväll blev det! Stämningen bygddes upp från första akten för att eskalera i den sista då det var fullt av pyroteknik, helikopter som flög över kalkbrottet, vattenkaskadet, ljussättning mm. Ja, alla borde få uppleva det!
Kil att fler än jag var där från forumet Patrik |
johan.björklund |
Posted - 2006/08/28 : 00:05:19 Legenden ??
Albert Lee så klart |
Patrik B |
Posted - 2006/08/26 : 18:40:45 Jag misstänker att flera utav er har reagerat på att ni tycker er känna igen någon på fotot:
Och mycket riktigt! Jag och min fru var också där den kvällen! Vi sitter i mitten utav bilden (strax bakom det mittersta mixerbordet). Ni kan inte undgå att känna igen oss
Skämt å sido, vi hade fått den kvällen som bröllopspresent och vi njöt utav alla duktiga musiker och det riktigt ambitiösa scenframträdanet!
En riktigt lysande konsertkväll! Dessutom var ju vädret jättefint om än något kallt framemot slutet.
Jag lyckades nästan spela in när Wells och "legenden" (totalt hjärnsläpp nu så jag minns inte hans namn) jammade lite. Tyvär dog kamerabatteriet precis då
Kan helhjärtat rekommendera ett besök där. Glöm bara inte en extra filt för det blir kallt i gropen. |
j0akim |
Posted - 2006/08/26 : 13:44:51 vilken show! ser riktigt bra ut, och vilken miljö. där skulle man kunna ha en riktig technofest |
mayro |
Posted - 2006/08/26 : 10:02:15
läckert ställe det där... |
Pac |
Posted - 2006/08/26 : 08:43:43
Det verkar ha varit en trevlig kväll!
|
Mc Square |
Posted - 2006/08/26 : 00:36:16 Sicket läckert ställe!
Tycker ni inte Wells börjar luta lite för mycket åt Jean-Michel Jarrè-stilen...?! |
johan.björklund |
Posted - 2006/08/26 : 00:19:16 quote: http://bildarkiv.hififorum.nu/PetterPersson/Komprimerade/45.jpg
En legend |
rannagarden |
Posted - 2006/08/26 : 00:19:07 Verkar ha varit ett jäkla hålligång? Fina bilder.
/M |
PetterPersson |
Posted - 2006/08/26 : 00:02:31 Märkligt nog, efter att datorn tuggat i 20 minuter ville den inte fortsätta ladda upp filen
Ni får helt enkelt ta och åka dit själva. Det är trots att bäst |
B-200 |
Posted - 2006/08/25 : 23:56:51 hoppas på länken annars kan du ju alltid skicka ett PM, för nyfiken det blev man. |